Welke doelen kan je behalen met influencer marketing?

Er zijn verschillende doelen die een merk of restaurant voor eten of drinken kan bereiken met influencer marketing. Influencer marketing op zichzelf levert je een aantal likes, comments, volgers en wat naamsbekendheid op. Wanneer je influencer marketing echter plaatst in een groter marketingplan kan het je helpen om andere marketingdoelstellingen te behalen.

 

Wat is influencer marketing?

Influencer marketing is een manier om bekendheid en geloofwaardigheid te verkrijgen. Dit realiseer je door de goedkeuring en aanbevelingen van uitgesproken marktleiders. Zij hebben hun eigen publiek hebben samengesteld op social media kanalen. Die doelgroep vertrouwt de influencer wanneer deze producten en diensten laat zien die aansluiten bij hun behoeften en levensstijl.

Kort gezegd is influencer marketing adverteren op mond-tot-mond reclame niveau.

 

Influencer marketing werkt alleen op niche niveau

De beste inzet van influencer marketing is om een super specifiek publiek te bereiken. Eén buyer persona waar je je op richt. Deze groep mensen vertrouwt namelijk blind op één of meerdere influencers omdat zij zich kunnen herkennen in de influencer. Of in elk geval de influencer bejubelen.

 

Influencer marketing als onderdeel van de buyer journey

Veel mensen denken dat influencer marketing een geweldige manier is om bewustzijn te vergroten, en dat klopt. Vaak kunnen influencers de eerste persoon zijn die een product of dienst bij hun volgers introduceert. Meestal heeft een buyer journey echter veel meer touchpoints. Een consument kan jouw advertentie op televisie zien en denken: “mmm dat ziet er goed uit. Ik wil daar eten.” Maar al snel krijgen ze weer een nieuwe prikkel en vergeten ze wat ze hebben gezien.

De volgende dag komen ze de post van de influencer tegen op Instagram. Het kan dan zomaar zijn dat ze op dat moment de prikkel ervaren om daadwerkelijk te reserveren in het restaurant dat ze eerder op televisie zagen. Plots drijft die influencer nu beslissingen en acties op dezelfde manier als een kortingsbon.

Het kan activeren net als email marketing dat kan.

Influencer marketing werkt op alle niveaus van de salesfunnel. Daarom is het belangrijk om een ​​campagnedoel te hebben en te begrijpen waar influencer marketing in de buyer journey past.

 

Conclusie

Influencer marketing kan je dus inzetten op verschillende momenten in de marketingfunnel. Zelfs in de salesfunnel. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden zolang je maar goed beseft wat het doel is dat je met influencer marketing probeert te behalen.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Gratis Social Media Scan

Lukt het je maar niet om veel volgers te krijgen op social media? Of lukt het niet om meer omzet te genereren met social media? Doe dan de gratis social media scan. Binnen 24 uur weet je wat je fout doet.

Pin It on Pinterest

Share This