Meer klanten. Dat wil ik.
Mooie advertenties, een gave huisstijl of een geweldig verhaal in de krant. Leuk allemaal, maar hoeveel klanten heeft het opgeleverd. Wil je meer klanten dan werk je samen met Marketing Outlaws. Wij kijken altijd naar manieren om meer klanten binnen te halen voor onze klanten. Dat is wat wij doen en waar wij goed in zijn.
Ik wil meer klanten maar hoe doe ik dat?
Ongeacht in welke branche je je begeeft draait het vandaag de dag om het vergroten van je omzet. Wat je hiervoor nodig hebt? Klanten. Meer klanten staat voor meer omzet. Maar hoe realiseer je dat? Om meer klanten te werven wordt er vaak naar de verkoopafdeling gekeken maar ook de marketingafdeling speelt hier een belangrijke rol in. Zeker wanneer je eCommerce bedrijft.
Waar marketing een aantal jaar geleden toch voornamelijk draaide om het vergroten van de naamsbekendheid is het steeds meer accountable geworden. Als je wat investeert, dan moet het ook wat opleveren.
Met online marketing kan je heel goed meer bezoekers naar je website trekken, meer leads genereren en ook meer klanten binnenhalen. Er zijn echter veel marketingkanalen. Misschien wel teveel voor sommige. Wat zet je nu in om meer klanten te werven?
De juiste keuzes maken om te groeien in klanten
Het draait allemaal om het maken van de juiste keuzes. Ik kan je alvast verzekeren dat wanneer je op Facebook alleen berichten plaatst waarin je een product te koop aanbiedt, dan ga je weinig resultaat zien.
Het ene kanaal leent zich namelijk beter dan het andere kanaal. Voor het binnenhalen van klanten richten wij ons voornamelijk op de laatste fase van het aankoopproces. De decisionfase. Het moment dat de prospect de keuze maakt tussen leveranciers. Hij weet immers al wat die wilt kopen. Hoe zorg je dat hij dat product of deze dienst bij jou koopt?
Een van de belangrijkste kanalen hierin is email marketing. Het laat wanneer goed toegepast ontzettend hoge conversieratio’s zien. En dat betekent veel verkopen en dus veel klanten.
Maar de daadwerkelijke aankoop vind zelden plaats in de email. Je website is voor veel bedrijven het kanaal waar de aankoop daadwerkelijk plaatsvind. Zorg er daarom ook voor dat je website geoptimaliseerd is om meer klanten binnen te halen.
Meer klanten met email marketing
Ben je nog niet bezig met email marketing? Dan laat je veel omzet liggen maar het heeft ook een voordeel; er is nog veel te winnen. Email marketing is een van de best converterende online marketingkanalen. Althans wanneer je deze goed inzet. Het versturen van een nieuwsbrief valt daar eerlijk gezegd niet onder.
Hoewel veel bedrijven nog een maandelijkse nieuwsbrief hebben is het duidelijk dat het slechts zelden nieuwe klanten oplevert. Met gesegmenteerde email marketing kan ik je garanderen dat je veel meer nieuwe klanten mag verwelkomen.
Wil je meer klanten? Laat ons dan je email marketingstrategie onderhanden nemen en we zullen je aantonen hoeveel omzet er in je email database zit.
Hulp bij Email Marketing
Haal meer klanten uit je emaildatabase door je email marketing te optimaliseren. In Amerika zeggen ze dan ook ’the money is in the list’. Haal je nog niet zoveel omzet uit je emaildatabase? Dan helpen we je graag om dit voor je te realiseren.
Meer klanten dankzij conversie optimalisatie
Het is eigenlijk heel simpel. Hoe meer bezoekers, hoe meer klanten. Je kan zo zelfs een goede forecast maken van je omzet voor de komende maanden. Dit alles zolang je conversiepercentage gelijk blijft. Maar meer bezoekers kost vaak veel inspanning en advertentiebudget.
Wat nou als we je conversiepercentage konden verhogen?
Dat kan. Met conversie optimalisatie worden meer bezoekers klant zonder dat je hoeft te groeien in het aantal bezoekers. En als je ook nog eens meer bezoekers naar je website toetrekt, dan kan je wel raden wat er gaat gebeuren.
Begin dus met conversie optimalisatie voordat je aan de slag gaat met het verhogen van je bezoekersaantallen.
Conversie optimalisatie bestaat uit meerdere elementen die je optimaal inricht om meer van je bezoekers te vertalen naar klanten. Testen speelt hier een belangrijke rol in, maar ook logisch nadenken, je verdiepen in de buyer journey en het kennen van je klanten. Voor sommige website kan aan de slag gaan met conversie optimalisatie leiden tot een groei van tientallen procenten in conversiepercentage. Bereken maar eens over hoeveel omzet we het dan hebben voor jouw bedrijf.
Meer klanten halen uit je website
Zit je onder het gemiddelde conversieratio voor jouw branche? Dan weet je dat er werk aan de winkel is. En dat betekent niet dat je je concurrenten moet gaan kopieren maar ga testen, analyseren en optimaliseren om je conversiepercentage te verbeteren. Of je schakelt de hulp in van conversie optimalisatie experts.