Dit is ons verhaal.

Marketing Outlaws is opgericht op 21-12-2018. Ik geloof dat alles gebeurt met een reden. 21:12 is ook wel een mirror hour. Het wijst je op het loslaten van jouw angsten en je focussen op jouw doelen.

Ik hoop dat je inspiratie vind in ons verhaal.

Het verhaal van Marketing Outlaws

Toen ik voor het eerst in aanraking kwam met marketing kon ik mijn ogen niet geloven. Het was geld uitgeven van de ‘baas’ zonder dat je een flauw idee had wat het op zou leveren. Targets? Daar hadden ze nog nooit van gehoord.

Het ging maar om één ding en dat was dat de ‘baas’ tevreden was. En eigenlijk betekende dat dat de ‘baas’ complimenten kreeg van anderen omdat ze zijn bedrijf weer in een krantje hadden zien staan.

Er ging een wereld voor mij open die ik maar niet begreep.

 

Van Sales naar marketing

Van origine kom ik uit de sales. Daar is het werken met targets niet meer dan normaal. Je investeert elke seconde van je dag om maar die targets binnen te halen. Voor je bonus, voor waardering, voor status, het maakt eigenlijk niet uit waarom zolang je ze maar behaald.

Dat is mijn achtergrond maar dat heb ik niet geleerd in een salestraining, geloof me ik heb er talloze gevolgd. Allemaal teleurstellend. Verkopen kan je niet leren, het moet in je zitten. Je moet een drive hebben die van nature in jouw botten zit.

Ik merkte dat verkopen mij vrij gemakkelijk afging en naarmate de tijd vorderde begon ik mij af te vragen waarom ik zelfs in tijden van de crisis jaarlijks met 10% kon groeien en mijn targets keer op keer sneller behaalde.

Het antwoord? Oprechte interesse in mijn klanten. En dat niet alleen. Hoewel ik het jarenlang ontkent heb ben ik toch echt een ‘wereldverbeteraar’. Ik wil graag helpen en dat doe ik het beste op zakelijk vlak.

Mijn verkoopgesprekken gingen dan ook zelden over de producten die ik verkocht maar bijna alleen maar over de problemen waar mijn klanten tegenaan liepen bij het behalen van hun doelstellingen. In die rol hielp ik die bedrijven door de gericht media-advies te verlenen en samen doelstellingen te behalen.

Maar niet bij elke klant waar ik aan tafel zat was er sprake van concrete marketingdoelstellingen. Misschien wilde ze die niet delen bedacht ik me nog maar ik zou bedrogen uitkomen.

Ik maakte de overstap van sales naar marketing omdat ik meer wou doen dan alleen advies geven. Ik wou het gehele traject uitzetten, testen en optimaliseren. Zelf aan de knoppen draaien. Resultaten neerzetten.

 

Kennismaking met online marketing

In het marketingteam waar ik terecht kwam was er helaas meer aandacht voor hoe mooi een advertentie eruit zag dan voor hoeveel rendement de campagne zou gaan opleveren. Ik bleef erop hameren dat het ging om resultaten maar het kwam niet aan.

Het echte verschil tussen marketing en sales. De manier van denken. Het karakter. Het ontbreken van die resultaatgerichte instelling. De honger naar succes.

Dat was moeilijk, meer dan eens. Langzaam ga je er van nature in mee. Beetje bij beetje. Dat is menselijk.

 

Het begon allemaal met een idee

Maar ver weg op een strand in Colombia werd ik wakker. Dit was niet wie ik was. Dit is niet hoe ik geloof dat marketing hoort te zijn. Marketing moet meer zijn dan de kleur van een advertentie.

Daar in Colombia, in het zand van Cartagena, werd besloten om hier wat mee te gaan doen. Op het prachtige Playa Blanca met mijn zoon spelend in de branding werd de reden tastbaar. Alleen de manier waarop ontbrak nog.

Marketing Outlaws kreeg pas later vorm. Terug in Nederland werd op 21 december 2018 Marketing Outlaws opgericht. Met alleen het idee dat marketing meer moest zijn dan de kleur van een advertentie.

 

Het begin van Marketing Outlaws

Inmiddels helpen we met Marketing Outlaws bedrijven naar meer conversies, meer klanten en meer omzet. En dat allemaal omdat wij een honger hebben naar succes.

Online marketing is slechts een middel om die honger te stillen. Om onze klanten de resultaten laten behalen die ze verdienen.

Wij zijn Marketing Outlaws. Wij zijn hongerige marketeers.

Wij werken niet aan mooie kleuren maar resultaat gedreven kleuren. Een button die er mooi uitziet is leuk maar een button die 182% meer conversies oplevert is de juiste keuze. Althans in de ogen van Marketing Outlaws.

Marketing Outlaws staat voor resultaat gedreven online marketing. Dat is niet waar we voor gaan, maar dat zit in onze manier van denken, onze botten.

 

Kennis & Ervaring Online Marketing

Nu je het verhaal kent van het ontstaan van Marketing Outlaws is het ook goed om te weten wat we voor jou kunnen betekenen. Voordat ik je vertel welke diensten wij aanbieden wil ik je eerst meegeven wat de kennis en ervaring is binnen Marketing Outlaws.

  • Google Adwords Professional
  • Online Publishing
  • YouTube Professional
  • Digital Marketing Expert
  • Digital Marketing Manager Nima B

Naast deze opleidingen is er ervaring natuurlijk ook belangrijk. De eerste website die ik bouwde was in 2006. Na 3 maanden verdiende we onze eerste € 30. We waren enorm enthousiast en dankbaar.

Het vuurtje begon te branden. We namen de beslissing een tweede website te bouwen en tijdens de bouw verdiende we al € 50 in één dag. Ik belde mijn compagnon uit zijn bed om dit feestje te vieren.

 

De Groei die maar niet stopt

Vanaf dat moment is het ontzettend hard gegaan. Het geld bleef maar binnenstromen en de websites groeide als paddenstoelen uit de grond. Niche websites ontstonden en we begonnen ons te verdiepen in online marketing. Google Adwords was toen vrij nieuw en het bleek een enorme goudmijn als je het op de juiste wijze aanpakte. Er waren dagen bij dat we meer dan € 10.000 aan omzet binnenhaalde.

De wereld lag aan onze voeten. Dure feestjes, geweldige huizen, fantastisch reizen, maatpakken uit Milaan. We hebben het allemaal meegemaakt. En toch hebben we het verkocht op een gegeven moment.

 

Wij helpen jouw bedrijf groeien

Mijn compagnon maakt momenteel carrière in de financiële sector en ik ben 15 jaar actief geweest binnen de uitgeefsector. Van media-adviseur heb ik de stap gezet naar online marketing manager. Na adviezen gegeven te hebben aan ruim duizend bedrijven zoals Intel, Microsoft, Hewlett Packard en IBM ben ik Marketing Outlaws gestart.

Met Marketing Outlaws kunnen we nu ook jou helpen om groei te realiseren. Meer bezoekers, meer leads, meer klanten? Het is allemaal binnen handbereik. Het enige wat je hoeft te doen is een gratis online marketing scan aan te vragen.

Mis niks over klantengroei

Pin It on Pinterest

Share This