Meer leads. Dat wil ik.
Zou je willen dat je sales team meer omzet genereert? Dan hoef je niet perse meer accountmanagers aan te nemen. Wat als we de effectiviteit van jouw sales team zouden kunnen vergroten? Leads genereren is hiervoor een bekende oplossing. Wellicht ben je hier al mee aan de slag en wil je meer leads genereren? Dan ben je op de juiste plek aanbeland. Wij zetten de leads kraan graag voor je open.
Ik wil meer leads maar hoe doe ik dat?
Het is inmiddels een publiek geheim dat je met leads genereren grote stappen kan zetten op online marketing gebied voor B2B bedrijven. De ene whitepaper na de andere whitepaper wordt bezoekers aangeboden maar ook webinars en eBooks zijn populair. Inmiddels beginnen ook zogeheten wizards en quizen populair te worden onder B2B marketeers.
Toch zijn er nog steeds veel bedrijven waarbij er goede mogelijkheden om leads te genereren blijven liggen. En dit gaat niet alleen over de hoeveelheid leads maar ook om het vergroten van de kwaliteit van de leads die uiteindelijk bij de verkoopafdeling terechtkomen.
In sommige gevallen lijkt het genereren van leads een doel an sich een doel geworden voor de marketingafdeling. Het uiteindelijk doel mag niet vergeten worden en dat is de effectiviteit van het sales team vergroten. Meer verkopen realiseren in kortere tijd. Leadgeneratie is namelijk niet meer dan een middel om meer klanten binnen te halen.
De kwaliteit van de leads is dus erg belangrijk om succesvol te zijn. Samenwerking tussen marketing en sales is hiervoor een van de belangrijkste vereisten. Hoe beter de samenwerking is hoe hoger de kwaliteit van de leads en hoe meer leads er gegenereerd worden.
De juiste keuzes maken om meer leads te genereren
Bij Marketing Outlaws zijn wij al jaren bezig met het genereren van leads. Het bepalen van het doel van de pagina, het inrichten van de marketingfunnel en het optimaliseren van campagnes en flows om de beste leads te genereren. Leadgeneratie is namelijk meer dan alleen een whitepaper online plaatsen en het mag geen verrassing zijn maar een verwijzing naar een contactformulier is funest voor je conversieratio.
Wat voor ons simpele dingetjes zijn, zijn voor onze klanten soms echte eye-openers. Door de opgedane kennis met onze jarenlange ervaring om leads te genereren kunnen we snel een grote impact maken. Je leadgeneratie campagnes eens door een expert laten bekijken is dan ook geen slecht idee. Het mooie voor jou als klant, je kan direct onze inspanningen afmeten aan het aantal leads en de kwaliteit van de leads die bij het salesteam terecht komt.
Meer leads genereren door leadgeneratie uitbesteden
Of je nu al jaren bezig bent met leadgeneratie of er eindelijk mee wilt gaan beginnen het kan altijd beter. Dat is geen verrassing want dat is zo bij alle elementen van online marketing. Optimaliseren en online marketing gaan dan ook hand in hand. Hypothesen bedenken, testen, analyseren en optimaliseren. Het zijn kleine vicieuze cirkels die ervoor zorgen dat je tot het optimale resultaat komt.
Meer leads genereren is het begin, maar de uitdaging kan net zo goed liggen uit het optimaliseren van je marketingfunnel om van de marketing qualified leads hoogwaardigere sales qualified leads te maken. Betere keuzes maken in je leadnurtering dus.
Wat is jouw uitdaging? Laat ons mee kijken om het maximale uit je leadgeneratie campagnes te halen. Twee weten immers meer dan één.
Hulp bij Leadgeneratie
Meer bezoekers naar je website trekken door de inzet van zoekmachine optimalisatie is niet een, twee, drie geregeld. Het kost veel tijd en je hebt veel kennis nodig om hoger in Google te komen. Door SEO uit te besteden kan je sneller resultaten verwachten.
Meer leads genereren met Inbound Marketing
Inbound Marketing is een marketingstrategie waarbij je SEO, leadgeneratie en email marketing combineert om het maximale rendement uit je marketinginspanningen te halen. Deze beproefde methode heeft voor veel bedrijven een wereld aan nieuwe klanten geopend.
Door je op specifieke thema’s te profileren als de kennisexpert ontwikkel je niet alleen een thought leadership rol maar trek je ook veel bezoekers naar je toe. Het doel is de bezoekers vervolgens te vertalen naar leads die je door email marketing klaarstoomt voor een verkoopgesprek.
Meer leads genereren met inbound marketing is dus zeker een goede mogelijkheid. En hoewel marketing automation en inbound marketing al enkele jaren bestaat beginnen nog steeds veel bedrijven er pas net mee. Het lastigste is vaak de manier van denken. Je moet weten in te spelen op de buyer journey die verschillende buyer persona’s afleggen. En dit is voor traditionele marketeers vaak een uitdaging.
Wil je meer leads genereren met inbound marketing dan staan wij voor je klaar.
Succes met Inbound Marketing
Heb je een marketing automation systeem maar heb je niet het idee dat je er alles uithaalt? Wij hebben jarenlang met meerdere inbound marketing systemen gewerkt en groei percentages in omzet laten zien van 400%. Zullen wij eens meekijken hoe je meer rendement uit je inbound marketing kan halen?
Meer leads genereren met Conversie Optimalisatie
Om leads te genereren is één ding essentieel. Je moet de bezoekers van je website wel weten te vertalen in leads. Dat betekent dat je tools om te converteren van een goede kwaliteit moeten zijn. Ze moeten aanslaan bij de bezoekers van je website. Soms kan het aanpassen van de kleur van een button al zorgen voor een enorme toename in conversieratio.
Maar zo simpel is het vaak niet. Althans niet om het maximale uit je leadgeneratiestrategie te halen. Daar komt veel meer bij kijken dan dat. Je moet hierbij aan meer denken dan alleen het veranderen van wat kleuren of teksten. En wat jij denkt dat werkt, werkt niet altijd. Het is een kwestie van testen en optimaliseren.
Hiervoor heb je enkele belangrijke hulpmiddelen nodig maar ook een goed begrip van hoe je de tests op juiste wijze uitvoert, analyseert en interpreteert. Haal er daarom een conversie optimalisatie expert bij. Liefst een van Marketing Outlaws.
Conversie Optimalisatie, meer leads
Lukt het je om veel bezoekers naar je website te trekken maar hou je er maar weinig leads aan over? Dan is conversie optimalisatie de juiste keuze voor jou.