Hotelmarketing via Facebook

Ben je eigenaar van een hotel? En zit je nog niet op Facebook? Of wil je meer uit Facebook marketing halen voor jouw hotel? Dan heb ik wat leuks voor jou. Onderstaande infographic laat je precies zien hoe je hotelmarketing via Facebook inricht.

Facebook is met ruim 2 miljard gebruikers de plek waar je in gesprek wilt zijn met jouw doelgroep. Het is de ideale plek om mensen te inspireren om een reis te boeken naar jouw hotel.

 

Facebook is dé plek voor hotelmarketing

Niet alleen de social media content die je zelf plaatst op Facebook inspireert mensen, ook de content die anderen plaatsen helpt hierbij. Denk aan foto’s reviews en video’s. Wanneer een van hun vrienden jouw hotel of zelfs stad bezoekt dan kan dit er zo goed uit ziet dat ook andere vrienden dit hotel ook willen boeken.

Het is een soort mond-tot-mond reclame maar dan met foto’s en video’s bij de hand in plaats de verhalen van anderen. Daarbij spreek je ook niet één op één maar meteen met een miljoenen publiek. Zeker wanneer de content viral gaat. Daarnaast hoef je ook niet te wachten tot de volgende verjaardag om jouw verhalen te delen. Dit doe je elk moment van de dag, op het moment dat het gebeurt.

 

Op Facebook actief zijn in dus belangrijk voor hotels

Hotelmarketing via Facebook is dus eigenlijk een hele logische stap. Wanneer je niet op Facebook te vinden bent dan mis je een grote kans om jouw doelgroep te bereiken. Echter niet alleen dat. Het is ook een signaal dat het vertrouwen in jouw hotel schaad want waarom is jouw hotel niet te vinden op Facebook? Er zal vast wat mis mee zijn.

Dat vergroot de kansen dat de keuze op een ander hotel zal vallen en dat wil je uiteraard voorkomen. Daarom deel ik onderstaande infographic graag met je. Boordevol met hotelmarketing tips voor op Facebook.

 

Conclusie

Facebook moet deel uitmaken van elke hotelmarketing strategie vandaag de dag. Het kost je tijd en creativiteit maar hoeft geen financiële kosten met zich mee te brengen. Uiteraard kan dit wel en dat zal het effect van Facebook marketing vergroten. Het is dan ook zeker een overweging. Denk bijvoorbeeld aan Facebook adverteren voor hotels.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Social Media Scan

Lukt het je maar niet om veel volgers te krijgen op social media? Of lukt het niet om meer omzet te genereren met social media? Doe dan de gratis social media scan. Binnen 24 uur weet je wat je fout doet.

Pin It on Pinterest

Share This