Ultieme Email Marketing gids om je omzet te vergroten

Wil je jouw klanten op de hoogte brengen van een aanbieding? Wat zet je dan in? Google Ads? Banners? Social Media? Al eens gedacht aan Email marketing? Email is een van de kanalen waar klanten aanbiedingen verwachten.

Email marketing is een van de kanalen die vaak vergeten wordt voor marketing. Toch is het een heel succesvol medium om meer omzet te werven en dat tegen betrekkelijk lage kosten.

Sterker nog email marketing is volgens de onderzoeken het meest succesvolle kanaal dat je kan inzetten voor je return on investment. Het levert je meer rendement op dan affiliate marketing, social media en zelfs SEO.

Er is alleen één probleem met email marketing. Vaak wordt het nog verkeerd ingezet, ook al bestaat het al jaren.

In dit artikel leer je hoe je email marketing succesvol inzet en waar de kansen liggen om je omzet te vergroten.

Aangezien het nogal een groot artikel is kan je hier snel door de pagina scrollen met behulp van deze linkjes:

 

Waarom Email marketing zo succesvol is

Uit het jaarlijkse Email onderzoek van Spotler bleek in 2018 dat het gebruik van email voor de ontvanger in 76% van de gevallen ook het ontvangen van aanbiedingen omvat. In de mailbox worden dus reclamemails verwacht en schijnbaar meer geaccepteerd dan op andere populaire kanalen.

Kijk maar eens naar onderstaande gegevens. Social media wordt slechts in 24% van de gevallen gebruikt voor aanbiedingen en reclame. Een heel stuk minder dus bij email marketing.

Email marketing is voor het aanbieden van producten en diensten dus nog steeds een interessant kanaal. En daarmee is het duidelijk dat email marketing wellicht al langer bestaat maar zeker niet achterhaald is.

Neem email marketing dus op in je online marketing strategie om je omzet te vergroten. Nog één grafiek om je te laten zien hoe succesvol email marketing voor je kan zijn.

Email marketing staat met stip op één op alle leeftijdscategorieen als gewenst kanaal om reclame te ontvangen. De ontvankelijkheid voor commerciële boodschappen in je mailbox is dus groot, erg groot. Alle andere platformen waar je wellicht veel marketingbudget in investeert scoren veel lager. Misschien iets om goed over na te denken voor je volgende marketingplan.

Voor we beginnen wil ik je erop wijzen dat email marketing anders is dan andere kanalen. Je bevindt je niet op een website of social media platform waarbij je afspraken maakt met de uitbater van dit platform.

Je email komen in de mailbox van mensen. Dat is hun eigendom. Een plek waar zij zich veilig voelen en waar zij de leiding hebben over welke content vertoont wordt en welke niet. Eén irritatie, één foutje en de enige klik die je op je email krijgt is op de afmeldlink van jouw emailcampagnes.

Wees dus ten allen tijde respectvol en hecht waarde aan de feedback die je krijgt van de ontvangers van jouw emails om de beleving te optimaliseren.

 

Email marketing essentieel voor omzetgroei

In ditzelfde onderzoek wordt nog eens onderstreept hoe belangrijk email marketing is. Het is by far het kanaal dat gebruikt wordt om een product te kopen naar aanleiding van een campagne. Zoals je in onderstaande grafiek kan zien is email marketing uiterst effectief.

Email marketing is dus succesvoller dan Facebook marketing. Maar hoe komt dat?

Je aanmelden voor een nieuwsbrief of het achterlaten van je emailadres is voor mensen een grotere drempel dan een pagina leuk vinden op Facebook. Dit betekent dat er een grotere commitment is om je aan te melden op een nieuwsbrief dan op een social media kanaal.

 

Hoe werf je abonnees voor email marketing?

Hoewel het rendement en de commitment groter is op email marketing dan op social media marketing is dat ook meteen de eerste uitdaging. Hoe zorg je dat mensen zich aanmelden voor jouw emaillijst?

Dat is nog geen eenvoudige opgave. Mensen zijn al op zoveel nieuwsbrieven en emails geabonneerd dat de inbox vaak overvol zit. Je aanbod moet dus dermate interessant zijn dat mensen bereidt zijn zich aan te melden op een nieuwsbrief.

De grootte van je emaildatabase is gelijk aan het succes van je email marketing campagnes. Dat wil zeggen, hoe groter je emaillijst is hoe groter de bijdrage is aan je omzet uit email marketing. In Amerika zeggen ze ook wel, the money is in the list.

Goed, maar hoe bouw je een emaillijst op? Het vermelden van ‘meld je aan op onze nieuwsbrief’ is helaas niet voldoende meer. Je hebt immers veel concurrentie.

Daarom moet je het van de andere kant bekijken. Denk niet hoe kom ik aan zoveel mogelijk emailadressen maar aan wat is het bezoekers waard om hun emailadres achter te laten. Welke waarde kan je aanbieden in ruil voor het achterlaten van een emailadres?

Steeds vaker wordt er met incentives gewerkt om emailadressen te verzamelen. Denk aan:

  • Een onderzoeksrapport
  • Een whitepaper
  • Een eBook
  • Een webinar
  • Een demo
  • Een gratis trainingsserie

Unieke content en het delen ervan zijn dus erg waardevol in het verzamelen van emailadressen. Dit is in B2B marketing erg gebruikelijk. Kennis is namelijk belangrijk in de zakelijke wereld.

Voor B2C zijn er andere manieren om meer emailadressen te verzamelen. Biedt bijvoorbeeld een presentje aan op de verjaardag wanneer mensen hun emailadres achterlaten en hun geboortedatum. Wat het presentje is kan je uiteraard zelf invullen maar een kortingscoupon doet het altijd goed. Dit stimuleert tevens de verkoop van producten op je website.

Een andere manier is om een proefmonster aan te bieden. Om deze te ontvangen heb je uiteraard minstens een emailadres nodig. En zo zijn er nog meer manieren om emailadressen te verzamelen.

Niet alleen de content die je aanbiedt speelt een rol in het opbouwen van je emaildatabase. Ook de call to action en de tekst eromheen spelen een rol.

De call to action is vaak een opvallende button. Gebruik bijvoorbeeld een afwijkende kleur dan de huisstijl. Groen is bijvoorbeeld een interessante keuze. Groen betekent doorrijden. Rood betekent gevaar maar trekt wel weer de aandacht. Met A/B testen kan je uitzoeken welke kleur het beste voor jouw pagina werkt.

Ook de tekst die je gebruikt in je call to action is belangrijk. Wat denk je dat aantrekkelijker is? Een button waarop staat ‘inschrijven’, ‘aanmelden’ of ‘start nu’? De eerste twee wekken onbewust weerstand op. Het impliceert dat je je ergens aan committeert en dat je dus ergens aan vast zit. ‘Start nu’ is meer activerend.

Zoals gezegd is ook de tekst die je eromheen schrijft erg belangrijk. Een tekst moet activeren en aanspreken. Het liefst een gevoel oproepen dat je wat mist als je deze emails niet ontvangt.

Dingen als ‘dagelijks het laatste nieuws ontvangen’ zijn leuk, maar eigenlijk motiveert het nauwelijks. Misschien was dit in de begintijd van email marketing nog succesvol maar tegenwoordig zitten de mailboxen al zo vol dat je niet echt het idee hebt dat je nog wat mist.

Onderscheid jezelf in de waarde die je toevoegt met de content die je gebruikt voor je email marketing en benoem dit in de begeleidende tekst rond het verzamelen van emailadressen. Daarnaast werkt het ook goed om te benoemen hoeveel mensen al lid zijn van je nieuwsbrief. Als dit aantal hoog is straalt dit betrouwbaarheid uit en wil je als persoon niet buiten de boot vallen. Als 100.000 mensen hiervoor hebben gekozen dan zal daar vast een goede reden voor zijn, laat ik het ook maar doen.
 

Kies voor gesegmenteerde email marketing

Natuurlijk kan je iedereen die zich aanmeldt voor je nieuwsbrief dezelfde nieuwsbrief toesturen maar vandaag de dag is een persoonlijke benadering veel effectiever dan een algemene benadering. Dat betekent dat je relevant bent voor de juiste persoon.

Bij het aanmeldingsproces is de bron van de aanmelding net zo belangrijk als het verkrijgen van het emailadres. De bron is belangrijk omdat dit wat zegt over de content die interessant is voor de persoon achter het emailadres.

Stel iemand download content met de titel ‘15 manieren om een zomerjurkje te dragen’. Dan kan je ervan uitgaan dat deze persoon vrouwelijk is. Daarnaast kan je de aanname doen dat ze gek is van mode en bijvoorkeur van jurken. Het zou dan ook zinloos zijn om naar dit emailadres een aanbieding te sturen voor een stropdas. Althans de kans op succes is vrij laag.

Wat wel succesvol kan zijn is email marketing die aansluit bij het profiel van de persoon achter het emailadres. Een aanbieding voor zomerjurkjes kan een logisch vervolg zijn. Biedt daarnaast producten aan die goed passen bij een zomerjurkje en je kan direct inventariseren of er ook belangstelling is voor sleehakken, kettingen of zonnebrillen.

De informatie die je uit het klikgedrag van de ontvanger van de email haalt kan je in de meeste mailsystemen tegenwoordig inzien. Hier kan je ook op selecteren om vervolg campagnes in te richten. Wordt er geklikt op sleehakken? Dan krijgt deze persoon kort erop een aanbieding voor sleehakken.

Je laat het gedrag van de email ontvanger bepalen hoe de content van de volgende mailing eruit ziet. Aangezien dit wel allemaal uitgedacht en gemaakt moet worden moet het wel rendabel blijven. Dat betekent dat je tijdsinvestering voldoende verkopen moet opleveren om een return on investment te bewerkstelligen. Kort gezegd, je hebt voldoende emailadressen nodig.

Naast kijken naar het gedrag van de ontvanger van de email kan je ook simpelweg de vraag stellen waar deze in geïnteresseerd is. Dit kan je doen op de plek waar hij of zij haar emailadres achterlaat. Dit kan echter wat afschrikwekkend werken als hierdoor het formulier lang wordt. Maar dit kan ook in je voordeel werken.

Mensen op het internet hebben graag de illusie dat ze zelf keuzes maken. Geef ze dan ook deze illusie. Na de aanmelding kan je ze een email sturen waarin ze zelf de controle wordt aangeboden over welke onderwerpen ze wel of niet geïnformeerd willen worden. Je zou dit ook op een tussenpagina kunnen doen tijdens het aanmeldingsproces.

 

Wees welkom bij email marketing

In elk geval ontvangt een nieuwe abonnee graag een email direct na zijn aanmelding die bevestigd dat zijn emailadres op juiste wijze is doorgekomen. Dit biedt je een kans om te beginnen met de conversatie.

Leg in je welkomstmail duidelijk uit wat de abonnee kan verwachten. Hoe vaak ontvangt deze een email, wat voor soort content kan deze persoon verwachten en kan je voorkeuren aangeven over welke onderwerpen de abonnee wel of niet gemailt wilt worden.

Wist je dat je met een welkomstmail ook al direct producten kan verkopen? Naast het verwelkomen kan je dus ook direct interessante producten of content aanbieden. In veel gevallen zal dit leiden tot klikken en in sommige gevallen tot concrete verkopen.

Wil je aankopen stimuleren in de welkomstmail? Dan is het aanbieden van € 5 korting op je volgende aankoop een goede stimulans.

Zorg er in elk geval voor dat je echt de conversatie aangaat. Dat betekent dat een emailadres als noreply not done is. Hoe wil je dan een conversatie aangaan met de abonnee? Ik vind het ook een echte afknapper, je hebt de bezoeker verleidt om zijn emailadres achter te laten, maar je wilt zelf niet communiceren vanuit een emailadres waarmee je het bedrijf kan bereiken.

Vergis je niet, je welkomstmail is in veel gevallen de best gelezen email die je ooit verstuurt aan je publiek. Met een gemiddelde openingsratio van meer dan 50% kan je er rustig vanuit gaan dat je een groot publiek bereikt.

Zoals gezegd kan je hierin een aanbieding opnemen om direct verkoop te stimuleren. Dit is zeer geschikt voor B2C email marketing. Voor B2B email marketing werkt het aanbieden van kennis. Dit is dan ook hét moment om door te pakken. Je hebt de bezoeker net zover gekregen dat hij zijn emailadres achterlaat. Er is geen beter moment om de bezoeker dichter naar je toe te trekken.

Biedt daarom in je welkomstmail bijvoorbeeld je best gelezen artikelen aan. Deze artikelen zijn interessant, anders worden ze niet zoveel gelezen.

Vandaag de dag zien we steeds meer een verschuiving naar video. In je welkomstmail kan je ook verwijzen naar drie of vier video’s die je nieuwste abonnees helpen om meer kennis te vergaren of om meer succes uit je diensten te halen.

 

Onderwerpregels zijn zó belangrijk voor je emails

Wees je er bewust van hoe mensen hun mailbox bekijken om een succes te maken van email marketing campagnes. Ze openen hun mailbox of krijgen een push bericht op hun smartphone. Wat zien ze dan? De afzender en de onderwerpregel.

In een recent onderzoek gaf 33% van de mensen aan dat ze op enkel de onderwerpregel bepalen of ze de email openen of niet. Deze is dus erg belangrijk. Je moet zorgen dat je onderwerpregel ijzersterk is.

En daarbij, je bent niet de enige die ze een email stuurt. Mensen zijn lid van meerdere nieuwsbrieven en dus heb je in de mailbox ook concurrentie voor de aandacht van de ontvanger.

De afzender is een soort indicator of de email betrouwbaar is. Naarmate iemand meerdere emails van een afzender heeft ontvangen is dit ook een indicator om te bepalen hoe belangrijk de email is.

De onderwerpregel geeft niet alleen het onderwerp van de email aan maar dient er ook voor om de ontvanger te activeren. De ontvanger scant namelijk de onderwerpregel om te bepalen of de email interessant is. Als je hiermee inspeelt op een psychologische trigger dan kan dit ook de kans op het openen van de email vergroten.

Gebruik daarom power words zoals cadeau, uitverkoop, exclusief, geliefd, gegarandeerd of direct. Deze woorden leveren doorgaans meer resultaat op dan andere woorden.

Nieuwsgierigheid is belangrijk om ze te verleiden om je email te openen. Daag ze uit, maar prikkel ze ook. Een woord als ‘geheim’ is hiervoor ook bijzonder succesvol.

Een andere manier is om, wanneer dit mogelijk is, de onderwerpregel alvast persoonlijk te maken. Spreek in de onderwerpregel de persoon alvast aan met zijn of haar voornaam.

Uiteindelijk blijft het een kwestie van testen. Werk met A/B tests om de ideale onderwerpregel te vinden. Dit is zeker interessant wanneer je email marketing inzet in de vorm van een flow, beter bekend als marketing automation.

Helaas komt het nog regelmatig voor dat email marketing als een moetje gezien wordt. Het maken van de nieuwsbrief of de email om te verzenden is een eenmalige opgaven. Staat die klaar dan staat die klaar. De resultaten worden maar minimaal bekeken, als je geluk hebt eens per maand.

Worden dan alle verzonden email individueel beoordeeld? Of wordt er naar een globaal overzicht gekeken? Uiteraard moet je kijken naar de individuele emails en de A/B tests om te leren van eerdere resultaten. Hoe kan je je email marketing verder optimaliseren?

 

Beste tijdstip van verzenden

Het moment van verzending van je email speelt ook een belangrijke rol in het succes ervan. De email die bovenaan staat op het moment van het openen van de mailbox krijgt uiteraard veel aandacht.

Is jouw email al enige tijd voor het openen van de mailbox verzonden? Dan heb je de kans dat jouw email wat ondergesneeuwd is door andere emails. Dit maakt het moeilijker om op te vallen in de mailbox van de ontvanger. Uiteraard heb je nog altijd de onderwerpregel om er tussenuit te springen maar waarom vertrouwen op één kenmerk van succes?

In onderstaande tabel zie je wanneer mensen hun mailbox het meeste bekijken. De leeftijdsindicatie kan je wellicht helpen om jouw doelgroep wat meer te pinpointen.

Test op het moment van verzending van je emails zodat je het beste moment kan bepalen. Bovenstaande informatie kan hierbij best helpen maar een scheiding tussen B2B of B2C kunnen hierin een heel ander beeld schetsen. Testen blijft dus belangrijk.
 

Wees zuinig op de emailadressen die je hebt

In je welkomstmail heb je aangegeven wat de abonnee kan verwachten van de emails die je verstuurt. Dat betekent dat je aan verwachtingsmanagement hebt gedaan. Kom die verwachtingen dan ook na.

Je hebt hard moeten werken om emailadressen te verzamelen voor je emaillist en helaas kan je die in één klik ook weer kwijt zijn. Houdt je dus aan je beloftes en blijf een verzender van content welke de ontvanger niet wil missen.

Dat betekent dat je niet elke dag een aanbieding kan sturen, althans niet als een bezoeker dit niet verwacht. Dan wordt je gewoon een zeurende verkoper in de mailbox van je abonnees die met één klik te verwijderen is.

Tuurlijk heb je niks aan een emaildatabase die geen omzet oplevert maar je wilt ook je emaildatabase ook niet uitdunnen. Je bevindt je dus op een evenwichtsbalk waarin het belangrijk is om je balans te behouden.

Biedt inspirerende, waardevolle en uniek content aan die zo interessant zijn dat je abonnees er op zitten te wachten om je email te ontvangen. Liever één mail per week die van de hoogste kwaliteit is dan dagelijks een email die meer afmelders oplevert dan dat het producten verkoopt.

Uiteindelijk brand je op die manier je eigen emaildatabase op en is het einde van je email marketing strategie inzicht.

Niet alleen wil je met je content inspireren, je kan het ook inzetten om je abonnees verder te segmenteren. Laat proefballonnetjes op naast de content waarvan je weet dat het interessant is voor de abonnee. Als er op de proefballonnetjes wordt geklikt dan maakt de ontvanger zijn interesse in het onderwerp kenbaar en geeft je dit een nieuwe ingang om waardevolle content aan te bieden.

 

Content voor email marketing

Wat je echter wilt voorkomen is dat je emails eruit zien als een kermis. Houdt ze vooral simpel en overzichtelijk.

  • Kop
  • Afbeelding
  • Teaser tekst
  • Call to action

Deze indeling wordt al jaren gehanteerd en is zeer succesvol. Zelf ben ik er voorstander van om na de call to action ook drie alternatieven van content aan te bieden.

Dit is een voorbeeld met producten maar dit kan je uiteraard ook doen met inspirerende content. Dat lijkt me een stuk effectiever en de call to action kan ook wel wat sterker.

De afbeeldingen die je gebruikt in je email marketing campagnes moeten ijzersterk zijn. Een lange email vol met tekst wordt vaak niet gelezen. De afbeelding wordt als eerste bekeken en moet aansprekend genoeg zijn om de email daadwerkelijk te gaan lezen.

Vergis je niet, ook email is een redelijk vluchtig kanaal. Mensen spenderen gemiddeld maar 15 tot 20 seconden aan het lezen van een email.

Personaliseren heb ik eerder kort benoemd. Maar je email beginnen met de voornaam van de ontvanger doet wonderen. Dat is op zich algemeen bekend denk ik. Maar heb je er weleens over nagedacht wat een vriendelijk gezicht doet en een naam als afzender?

Een merk of een logo is toch wat onpersoonlijk. Herkenbaar, maar onpersoonlijk. Het gezicht achter het merk of bedrijf is vele malen sterker. Mensen geloven graag mensen. Dus wellicht is het mogelijk om te werken met een gezicht van het bedrijf. Of sommige mailings te versturen uit de naam van een vaste contactpersoon.

Natuurlijk zijn ook in de email marketing campagnes zelf call to actions van groot belang. Email marketing is een tool om de betrokkenheid van de abonnees met jouw merk te vergroten maar ook om bezoekers naar je website te drijven. De call to action is hiervoor essentieel.

Dus ook in jouw email marketing campagnes maak je bewuste keuzes voor het gebruik van call to actions die opvallen en uitdagen om erop te klikken.

 

Meet de resultaten van je email marketing

Naast het eerder genoemde openingspercentage zijn er nog twee uitermate belangrijk statistieken binnen email marketing om in de gaten te houden.

  • Openingspercentage
  • CTR
  • Afmeldingen

Waar de openingspercentages wat zeggen over je onderwerpregel zegt de CTR wat over de content en de call to action in jouw email marketing campagne. De klikratio vertelt je hoeveel kliks er hebben plaatsgevonden in de email ten opzichte van het aantal mensen dat de email hebben geopend.

Het vergroten van je CTR doe je voornamelijk door de content die je in je email marketing campagnes aanbiedt relevanter te maken voor de ontvangers. Dat betekent dat je je email campagnes beter moet targeten. Segmentatie is de sleutel tot relevantie.

De andere statistiek om in de gaten te houden zijn het aantal afmeldingen. Als het aantal afmeldingen per verzending hoog is dan heb je een serieuze uitdaging. Bekijk alle andere statistieken en onderwerp je email campagne aan een serieuze analyse.

Er is duidelijk iets wat niet aansluit bij de verwachtingen van de ontvangers. Verstuur je teveel emails? Is het alleen verkooppraat? Of is de content gewoon niet interessant voor de ontvangers van de email?
 

Minder afmelders op je email marketing

Het beperken van het aantal mensen dat afmeldt op je emails is dus belangrijk om de waarde van je emaildatabase te waarborgen. op vele manieren kan je dit bewerkstelligen maar wat je vooral niet moet doen is je afmeldlink verstoppen.

Mensen zitten nou eenmaal niet graag vast aan dingen. Kijk maar naar Netflix. Je kan elke maand opzeggen maar juist doordat het zo makkelijk is denken ze er minder over na. Een contract van een jaar of simpelweg ergens aan vastzitten schrikt ze veel meer af. Het moment van de verlenging is dus een belangrijk afhaakmoment, want dan zit je er wederom aan vast.

Aangezien we nergens aan vast willen zitten willen we het liefst direct opzeggen. Maar als het ons makkelijk wordt gemaakt dan denken we, komt wel een keer. Daarbij frustreert het ook niet als het eenvoudig gaat. Dat betekent ook dat de kans groter is dat iemand ooit terugkeert en voorkom je negatieve associaties bij je merk.

Maar wat kan je dan wel doen?

Zoals we zagen is een belangrijke reden voor het opzeggen van emaillijsten de frequentie. Biedt daarom op je afmeldpagina aan om de frequentie van mailings aan te passen. Hoe concreter je voldoet aan de behoefte van email marketing hoe kleiner de kans dat de abonnees opzeggen.

Biedt daarom niet alleen mogelijkheden aan om de frequentie aan te passen maar biedt ook andere mogelijkheden aan om wel aan de behoeftes van de ontvanger te voldoen.

Geef ze de mogelijkheid om bepaalde type mailings uit te zetten of om hun interesses aan te geven zodat de emails relevanter worden. Denk hier aan onderwerpen waarop geselecteerd kan worden of het alleen ontvangen van aanbiedingen of juist inspirerende content.

Content en onderwerpen die niet aansluiten zijn ook een belangrijke reden om op te zeggen. Hiermee kan je dit tegen gaan.

Het tijdstip van de mail is een mogelijkheid maar ik denk dat deze minder effect zal hebben. Dit is dan ook geen directe reden die je terugziet in de tabellen.

Wat wel interessant kan zijn om contact via email marketing kanaal te beëindigen wanneer je in gesprek kan blijven via een ander kanaal. Biedt daarom aan om via een ander kanaal contact te houden. Een pushbericht misschien. Of het volgen van je Facebook pagina, LinkedIn bedrijfspagina of op Instagram.

De laatste die uit het onderzoek naar voren komt waar je wat aan kan doen is die van niet bewust aangemeld. Wanneer iemand zich niet kan herinneren dat hij zich heeft aangemeld voor de emails dan kan je hem hier uiteraard bij helpen. Deze informatie kan je onderaan je emails vermelden. Daarnaast kan je het ook op de uitschrijfpagina vermelden zodat je dit eventueel ondervangt.

Maar goed, zoals gezegd hou je iemand die echt wilt uitschrijven op je email marketing campagnes niet tegen. Zorg er daarom voor dat het proces zo prettig mogelijk verloopt. Op die manier is de kans groter omdat je alleen een abonnee kwijtraakt en niet een (potentiële) klant.

Dat betekent dus ook een afmelding op je email campagnes duurt geen dagen om daadwerkelijk uitgevoerd te worden maar gebeurt direct. Vandaag afgemeld, morgen geen emails meer.

Wanneer iemand zich afmeld dan is de kans groot dat zijn mailbox overvol zit. Dat betekent ook dat een extra mailtje om de afschrijving te bevestigen eigenlijk onbewust nog meer irritatie opwekt. Het is ook niet echt nodig. Laat die bevestigingsmail achterwege en geef op de afmeldpagina aan dat de afmelding succesvol is geweest.

Het laatste dat ik kwijt wil over afmeldingen op email campagnes is dat een afmelder geen verloren zaak is. Ja, hij wil je mailtjes niet meer ontvangen maar dat betekent niet dat hij je website niet meer zal bezoeken en ook niet dat hij geen producten meer van je zal kopen. Maak dus ook van je afmeldpagina een feestje.

Wees origineel en uniek, breng de mensen een glimlach in plaats van hetzelfde saaie bericht als op alle andere websites als je je afmeldt voor hun email marketing.
Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Online Marketing Scan

Meer omzet genereren met jouw website? Doe de online marketing scan en ontvang binnen 24 uur een concreet optimalisatie plan.

Pin It on Pinterest

Share This