Inbound Marketing Tips

Inmiddels is het niet nieuw meer; inbound marketing. Toch hebben heel veel bedrijven nog altijd moeite om inbound marketing succesvol in te zetten. Marketing automation software is aangeschaft, content is gemaakt en er druppelen leads binnen. Het begin is er zeker wel maar hoe maak je van deze marketingstrategie nu echt een succes.

Wij zetten 6 inbound marketing tips voor jou op een rij.

 

#1 Kennis is alles in inbound marketing

Met inbound marketing zet je in op het genereren van sales qualified leads (SQL). Hiervoor zet je meerdere marketingtechnieken in om bezoekers naar jouw landingspagina te trekken en deze te converteren tot lead. Dat betekent dat de kleinste verbetering op het gebied van conversie optimalisatie kan zorgen voor meer leads die uiteindelijk leiden tot meer SQL’s.

Meten is daarom essentieel om meer succes te behalen met jouw inbound marketing strategie. Meet het aantal klikken op jouw social media post, meet het aantal leads dat je genereert op je landingspagina’s en meet het succes van jouw email campagne.

Meten is het allerbelangrijkste en daarom is het ook de eerste inbound marketing tip die we je meegeven.

 

#2 Content maken voor meer bezoekers

In de marketingfunnel heb je meerdere fases zoals je weet. Aan de bovenkant van de funnel wil je zoveel mogelijk bezoekers de funnel inbrengen. Hoe meer bezoekers aan de bovenkant erin gaan hoe meer er aan de onderkant overblijven.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat er ontzettend veel content wordt gemaakt vandaag de dag. Bloggen is een van de populairste manieren om bezoekers naar je website te trekken. Met inmiddels 60 miljard pagina’s online moet je echter wel van goede huize komen om op te vallen in het content geweld.

Kijk daarom naar wat er momenteel veel gelezen wordt, waar veel op gereageerd wordt en wat het goed doet op social media. Welke informatie is momenteel hot en welke niet? Vergeet hierbij ook niet om goed te kijken naar de behoeftes die jouw buyer persona heeft in het aankoopproces.

 

#3 Biedt jouw meest waardevolle content aan

Al die bezoekers op jouw blogs wil je natuurlijk converteren. De manier om dit te doen binnen inbound marketing is met het aanbieden van waardevolle content in ruil voor persoonsgegevens.

De meest gangbare content hiervoor zijn referentie cases, whitepapers, onderzoeksrapporten, checklists, webinars en demo’s. Toch zijn er veel meer manieren om leads te genereren. Bekijk hiervoor goed naar de behoeftes van jouw buyer persona.

 

#4 Landingspagina’s moeten maar één doel hebben

Het downloaden van die waardevolle content doet de bezoeker op een landingspagina. Deze landingspagina moet zich richten op maar één doel en dat is het converteren van bezoekers naar leads.

Dat betekent dat je alle afleidingen van de landingspagina verwijdert. Je kiest voor een opvallende button om conversie te stimuleren en je vraagt niet teveel uit in het formulier zodat de drempel laag is.

 

#5 Wees relevant met jouw email marketing

Voor inbound marketing maak je gebruik van marketing automation software. Die stelt je in staat om op basis van gedrag de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon aan te bieden. Hoe meer je over je database weet hoe beter.

Je wilt zo relevant mogelijk zijn met jouw email marketing want dat leidt tot de beste resultaten. Hiervoor is het segmenteren van jouw leads enorm belangrijk. Hoe meer informatie je hebt over jouw leads, hoe relevanter je kan zijn in de content die je aanbiedt.

Maak jouw emails ook zo persoonlijk mogelijk. De accountmanager die verantwoordelijk is voor de klant heeft waarschijnlijk een band opgebouwd met deze contactpersoon. Stuur daarom ook een mail vanuit zijn of haar naam. Begin de email met het begroeten met de voornaam en sluit af met de handtekening van de accountmanager.

Dit vergroot de kans op succes.

 

#6 Leads klaarstomen voor sales

Wanneer je leads hebt gegenereerd dan zijn ze nog niet klaar voor een verkoopgesprek. De lead moet gekwalificeerd en opgewarmd worden zodat ze klaar zijn voor de salesafdeling. Dit noemen we lead nurturing.

Door regelmatig relevante informatie toe te sturen aan de leads en hun gedrag daarop te monitoren kan je gaan bepalen wanneer ze klaar zijn voor het label sales qualified leads.

Het bepalen van de kenmerken van een sales qualified lead doe je samen met het salesteam.

 

Inbound marketing advies nodig?

Met deze 6 inbound marketing tips lichten we slechts een tipje van de sluier op van een succesvolle inbound marketing strategie. Weten wat je nog meer kan doen om succes te behalen met inbound marketing? Bekijk dan de mogelijkheden van inbound marketing uitbesteden of laat een gratis leadgeneratie scan uitvoeren.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Leadgeneratie Scan

Wil je meer leads? Of een betere kwaliteit aan leads? Doe dan de gratis leadgeneratie scan en ontvang binnen 24 uur een concreet optimalisatie plan.

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Pin It on Pinterest

Share This