Hoe schrijf je een blog die zorgt voor meer bezoekers?

Meer bezoekers op je blogbericht krijgen kan een uitdaging blijken. Toch kan iedereen het met deze 4 simpele tips. Je zal betere blogberichten gaan schrijven en daardoor meer bezoekers naar je website trekken.

De reden waarom je meer bezoekers naar je website gaat trekken met deze 4 tips is omdat je meer kliks zal krijgen naar je pagina, bezoekers op je pagina krijgt die langer op je pagina blijven en meer bezoekers gaat krijgen die een reactie plaatsen. Dit zijn alle drie kenmerken waar Google naar kijkt bij de positionering op de zoekresultatenpagina.

Met deze manieren van bloggen krijg je uiteindelijk meer bezoekers op je website door zoekmachine optimalisatie terwijl je gewoon lekker aan het bloggen bent. Iedereen kan het dus laten we direct beginnen.

  1. Begin met een goede titel
  2. De introductie van je blog
  3. De tekst van je blog
  4. Eindig je blog met een conclusie

 

#1 Begin met een goede titel

Je blogbericht moet beginnen met een ijzersterke titel. Waarom? Omdat 80% van de mensen de titel van je blog lezen en slechts 20% leest je hele blog. De beste titels vind je uiteraard bij de mensen die ze al tientallen jaren maken: journalisten en redacteuren. Niet verwonderlijk natuurlijk dit is een onderdeel van hun opleiding en ze werken vaak samen met andere redacteuren die al jaren goede artikelen schrijven met ijzersterke titels.

Wat vaak goed werkt zijn How to’s en lijstjes. Denk aan de volgende voorbeelden:

  • 5 make up geheimen die elke vrouw moet kennen
  • Hoe ontmoet je jouw droomvrouw?
  • 5 kenmerken die elke geboren leider heeft
  • 3 marketingtrucjes die marketeers geheim houden

 

#2 De introductie van je blog

De eerste regels van je blog moeten ervoor zorgen dat de mensen die op je blogbericht terecht komen ook daadwerkelijk verleid worden om hem te gaan lezen. Maak ze enthousiast. Hoe krijg je mensen enthousiast? Doe ze een waanzinnige belofte die je ook waarmaakt in je blogbericht.

Denk aan teksten als:

  • Met deze make up geheimen zullen mannen hun nek verdraaien en zullen je verdienen jaloers op je zijn
  • Deze versiertechniek heeft al honderden mannen aan een droomvrouw geholpen die normaal gesproken buiten hun bereik lag
  • Met de kennis die je opdoet in deze blog kan jouw directeur niet langer om je heen en ben je binnen een paar weken klaar voor een promotie
  • Na het lezen van deze blog ken ook jij de truc om 10.000 volgers op je Instagram account te hebben

Het gaat vooral om verwachtingsmanagement. Je maakt ze enthousiast zodat ze verder willen lezen maar laat ze in de intro ook weten wat ze precies kunnen verwachten. Welke thema’s gaan je behandelen en vooral wat hebben ze eraan als ze het gelezen hebben. Hoe verrijkt het hun leven of helpt het hen om hun doelen te bereiken.

 

#3 De tekst van je blog

Mensen scannen op het internet, dat deden ze ook al in de krant. Ze scannen de koppen van de krant en lezen de artikelen die ze interessant vinden. Op jouw blogbericht doen ze hetzelfde. Werk daarom met tussenkopjes. Mensen scannen en zoomen in op de content van het tussenkopje dat ze aanspreekt. Dat stukje lezen ze en misschien scannen ze daarna weer verder. Vaak hebben ze namelijk een bepaalde behoefte die op dat moment bevredigd moet worden. Een antwoord op een concrete vraag waarvan ze hopen dat op jouw pagina te zullen vinden.

Om te zorgen dat je geloofwaardig bent en ook zo gezien wordt is het belangrijk om je bronnen te vermelden. Op het internet doen we dat met een link naar de website waar je een grafiek, een onderzoek of andere waardevolle content gevonden hebt. Het is onmogelijk om alle kennis zelf in huis te hebben. Je wordt soms op weg geholpen en dat is helemaal niet erg. Ook in de kranten worden mensen die geïnterviewd worden geciteerd. Een link is vergelijkbaar met een citaat of een bronvermelding.

 

#4 Eindig je blog met een conclusie

Het is altijd fijn als je een film kijkt om het einde te zien. We willen allemaal weten hoe het afloopt. Veel mensen vinden het ook fijn als ze een serie op Netflix afgekeken hebben. Ja, misschien wil je meer maar je voelt je ook vredig dat je het einde van het verhaal kent.

Sluit ook je blogbericht af. Doe dit met een duidelijke conclusie. Iets dat de bezoeker van je pagina mee kan nemen. Laat hierin de belofte die je deed in het begin zeker ook terugkomen.

Om de interactie op je bericht te vergroten kan je deze het beste afsluiten met een vraag. Een vraag als ‘hoe doen jullie dat?’ is misschien wat simpel maar als de vraag concreet genoeg is kan dit wel effectief zijn.

De reden waarom je dit wilt stimuleren is omdat een reactie op je blogbericht een vorm van engagement is. Het kost de bezoeker moeite om te reageren en dat is toch een vorm van een kleine commitment. Dit vergroot dan weer de kans dat deze bezoeker een lead of zelfs klant gaat worden van jouw bedrijf.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Gratis Online Marketing Scan

Wil je meer uit je online marketing halen? Doe dan onze gratis online marketing scan.

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Pin It on Pinterest

Share This