Hoe Twitter volgers te vergelijken tussen twee profielen

Kijken naar de volgers van een bepaald Twitter-account is een manier om andere Twitter-gebruikers te vinden die geïnteresseerd zijn in de onderwerpen waarvoor jij Twittert. Mensen die jouw zakelijke concurrenten volgen op Twitter, kunnen bijvoorbeeld ook geïnteresseerd zijn in jouw services of in jouw branche als geheel.

Twitter-gebruikers die een account volgen dat jij leuk vindt, zoals een bepaald goed doel of een beroemde komiek, kunnen andere interesses met jou delen, waardoor de mogelijkheid ontstaat voor het vergroten van jouw netwerk. Als je een service gebruikt om de volgers van jouw account te vergelijken met een ander account, kan jou dat nieuwe en nuttige volgers voor jou opleveren.

Hoe vergelijk je Twitter volgers tussen twee profielen? Ik laat je 3 manieren zien. Zo kan je meer volgers op Twitter krijgen.

 

Vergelijk Twitter volgers per account individueel

Met de tool TweepDiff kan je in een volger bekijken per twitter profiel. Dit kan voor twee of meerdere Twitter accounts. Hieronder laat ik je zien hoe je dit doet.

Voer elke Twitter-gebruikersnaam op zijn eigen regel in. Selecteer de optie “Volgers” voor elk account. Klik op “Vergelijken” om een ​​lijst met volgers te zien die beide accounts gemeen hebben. Je kunt ook een lijst met Twitter-gebruikers bekijken die slechts één van de accounts volgen.

 

Vergelijk Twitter volgers van meerdere Twitter kanalen

Ga naar Followerwonk. Hier kan je de volgers van maximaal 3 Twitter kanalen met elkaar vergelijken. Kies ‘compare their followers’ in de vervolgkeuzelijst. Klik op ‘Do it’ voor een volgersanalyse, inclusief een visualisatie van gedeelde versus unieke volgers en accountstatistieken zoals gemiddelde nieuwe volgers per dag. Klik op de links onder de volgersvisualisatie om een ​​lijst met gedeelde en unieke volgers te zien, die je kunt sorteren op basis van de volgerslocatie, echte naam, leeftijd en andere criteria.

 

Vergelijk volgers en vind nieuwe profielen om te volgen op Twitter

Ga naar Twiangulate om volgers met maximaal drie Twitter-accounts te vergelijken. Klik op het tabblad “mutual friends” en voer elke Twitter-gebruikersnaam in een eigen vak in. Klik op “search” om een ​​visualisatie van wederzijdse volgers te zien. Klik op de koppeling voor wederzijdse volgers voor een lijst met deze volgers. Klik op de knop ‘follow’ om accounts te volgen die je momenteel niet volgt, rechtstreeks uit de lijst met niet-wederzijdse volgers.

 

Wat kan je met deze volgers op Twitter?

Nu je drie manieren hebt om volgers te vergelijken op Twitter weet je misschien niet wat je hier perse mee wilt. Het kan verschillende doeleinden hebben om Twitter volgers te vergelijken.

De meeste voorkomende reden om naar volgers van andere Twitter-accounts te kijken is om hier mee volgers op Twitter uit te halen. Door deze mensen te gaan volgen kom je onder de aandacht. De kans is daarmee ook groot dat deze mensen jou vervolgens terug gaan volgen, als hun account nog actief is. Twitter is namelijk steeds minder populair aan het worden en het bereik neemt af. Er zitten daardoor redelijk veel dode accounts op Twitter.

Een andere reden om Twitter volgers met elkaar te vergelijken is wanneer je bijvoorbeeld door overname van een bedrijf een tweede Twitter account erbij hebt gekregen. Stel dat je de bedrijven ook daadwerkelijk gaat samenvoegen dan wil je misschien ook verder met maar één Twitter account. Om te bepalen met welk Twitter account je door gaat is het goed om te kijken naar het aantal volgers dat beide accounts hebben. Misschien wil je verschillende doelgroepen gaan aanspreken na de samensmelting van de bedrijven. Door inzicht te krijgen in het aantal of het type accounts kan je hierdoor betere beslissingen nemen.

Hoe dan ook, met het vergelijken van de volgers van Twitter-accounts kan je in elk geval aan de slag met deze 3 tools. Ongeacht het doel dat je ermee wilt bereiken.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Social Media Scan

Lukt het je maar niet om veel volgers te krijgen op social media? Of lukt het niet om meer omzet te genereren met social media? Doe dan de gratis social media scan. Binnen 24 uur weet je wat je fout doet.

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Pin It on Pinterest

Share This