De ideale “Over Ons” pagina
Een “Over Ons” pagina vind je op elke website. Vaak is het een verhaaltje over wie er achter het bedrijf zitten en misschien wat over missie en visie. Leuk leesvoer? Vaak niet. Het lijkt wel alsof het op de website staat omdat het een moetje is. Jammer want de “Over Ons” pagina kan een belangrijke rol spelen in het binnenhalen van nieuwe klanten.
Met de “Over Ons” pagina kan je daarom twijfelende of vergelijkende bezoekers over de streep trekken. Althans, wanneer je het goed doet. Maar hoe maak je een goede “Over Ons” pagina? Of nog beter, de ideale “Over Ons” pagina.
Daar ga je vandaag achter komen. We gaan je voorzien van super tips voor jouw “Over Ons” pagina en vooral de juiste manier van denken over de “Over Ons” pagina.
Waarom bekijkt een bezoeker de “Over Ons” pagina?
Deze vraag moet je eigenlijk stellen voor elke pagina op jouw website. Wat is de achterliggende reden waarom een bezoeker deze pagina bezoekt? Kortom, welke rol speelt deze pagina in het aankoopproces van een (toekomstige) klant?
Het gaat erom dat je niet zomaar losse pagina’s maakt op je website. Elke pagina moet een bepaald doel hebben. Een doel dat jij als ondernemer wilt dat bereikt wordt. De enige manier om dat zo goed mogelijk te bereiken is om de behoefte van de bezoeker in ogenschouw te nemen.
Bij een “Over Ons” pagina is er een bepaalde verwachting van de bezoeker. Elke website heeft immers een “Over Ons” pagina. Vaak een wollig verhaal over wie erbij het bedrijf werken en misschien wat het bedrijf wilt bereiken. Maar wat heeft de bezoeker hieraan?
De echte behoefte van de bezoeker is namelijk anders dan dat je op de meeste “Over Ons” pagina’s aantreft.
Lees ook:
Zo ontdek je hoe de ideale “Over Ons” pagina eruit ziet
Er zit altijd een overlap tussen de behoefte van de bezoeker en het doel van jou als ondernemer. Is die er niet dan is dit niet de juiste klant voor jou. Maar goed, je moet die zogeheten sweetspot wel vinden.
Bedenk daarom waar het bezoek aan de “Over Ons” pagina plaatsvindt in het aankoopproces door deze in de buyer journey op te nemen. Zo krijg je inzicht in wat de informatiebehoefte van de bezoeker op dat moment is. Daarmee weet je welke informatie je de bezoeker moet aanbieden.
Je zal zien dat de “Over Ons” pagina in de decision fase van het aankoopproces zit. Het vergelijken van de leveranciers dus. Wetende dat de decision fase de hoogst mogelijke kans op een conversie biedt doet je ook direct begrijpen dat dit een van de belangrijkste pagina’s van je website is.
Daarnaast combineer je hierbij ook het doel van de pagina van jou als ondernemer. Dat betekent dat je duidelijk vertelt wat je wilt dat de bezoeker doet na het bezoeken van de “Over Ons” pagina. Simpel gezegd, plaats een duidelijk call-to-action die past in jouw marketingfunnel.
Zo voorkom je dat de “Over Ons” pagina zomaar een pagina is en gaat de “Over Ons” pagina je ook klanten opleveren.
Zo maak je de ideale “Over Ons” pagina
Nu het duidelijk is dat de “Over Ons” pagina een van de belangrijkste pagina’s van jouw website is is het tijd om de ideale “Over Ons” pagina te gaan bouwen.
Misschien heb je al een “Over Ons” pagina op jouw bestaande website. Maak dan vooral een annotatie in Google Analytics wanneer je jouw “Over Ons” pagina verandert. Zo kan je snel terugvinden wat het effect van jouw veranderingen is.
Wat je wilt vertellen op je “Over Ons” pagina is vooral waarom je doet wat je doet. Mensen houden van verhalen, niet voor niets is storytelling erg populair en succesvol. Er moet gevoel en emotie in je verhaal zitten.
Bekijk vooral het Golden Circle verhaal van Simon Sinek over de WHY van succesvolle bedrijven. Eigenlijk perfect voor alles wat je op je “Over Ons” pagina moet vertellen.
Bedenk hoe jouw “Over Ons” pagina je aan meer klanten helpt
Wanneer je jouw “Over Ons” pagina hebt geplaatst in jouw buyer journey dan weet je als het goed is ook wat de vragen zijn die op dat moment leven bij de bezoeker. Zorg ervoor dat je deze vragen beantwoord op je “Over Ons” pagina.
Wat hierbij belangrijk is is dat je niet vergeet om te zorgen voor een duidelijk call-to-action zodat de bezoeker weet welke stap hij hierna moet zetten. Denk er goed over na wat een logische vervolgstap is.
Deze informatie biedt je dan aan via de call-to-action op de pagina.
Concrete tips om de ideale “Over Ons” pagina te maken
Nu wil je waarschijnlijk direct aan de slag met het maken van de ideale “Over Ons” pagina. Eentje die er niet gewoon is maar die jou klanten op gaat leveren. Daarom hebben we de beste concrete tips op een rij gezet om van jou “Over Ons” pagina een omzetgenerator te maken.
Over de auteur
Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -