11 tips voor de ultieme “Over Ons” pagina

Een goede “Over Ons” pagina is geen verhaal over jezelf maar een verhaal voor jouw toekomstige klanten. Een verhaal dat bezoekers helpt bij de keuze tussen verschillende leveranciers. Want dat is de reden waarom bezoekers op jouw “Over Ons” pagina komen. De centrale vraag?

Is dit de leverancier die mij helpt om succesvol te zijn?

Daarom vinden bezoekers vaak niet de informatie die ze zoeken op de “Over Ons” pagina. En dat is een gemiste kans. Vandaar dat we je vandaag gaan verblijden met direct toepasbare tips om van jouw “Over Ons” pagina een klantengenerator te maken.

Want wanneer jij wel de informatie biedt die de bezoeker zoekt dan heb jij een direct voordeel op jouw concurrenten. Je “Over Ons” pagina is dus gewoon content marketing.

Dus laten we beginnen.

 

#1 Vertel op je “Over Ons” pagina waarom je doet wat je doet

De “Over Ons” pagina is waarschijnlijk niet de eerste pagina die de bezoeker bezoekt op jouw website. Daarom weet de bezoeker als het goed is al wat je doet. Vertel daarom op je “Over Ons” pagina liever waarom je doet wat je doet dan wat je doet.

Wees daarin open. Vertel het verhaal waarom je begonnen bent met je bedrijf en waar jij energie van krijgt in je dagelijkse werkzaamheden. Uiteindelijk zal vanzelf duidelijk worden wat je doet en hoe je dat doet. Maar vertel vooral jouw verhaal. Dat willen mensen weten, echt waar.

 

#2 Maak van twijfelende bezoekers overtuigde kopers

De reden dat bezoekers op jouw “Over Ons” pagina komen is omdat ze willen weten of dit het bedrijf is waarbij ze een goed gevoel krijgen. Ze zijn op zoek naar de partij die hen het beste helpt en dat is vaak nog steeds een gevoel. Daarom vertel je je verhaal, zie tip #1.

Maar dit is ook het moment om hen te overtuigen dat je het juiste bedrijf voor hen bent. Schrijf daarom niet alleen maar over jezelf maar schrijf ook vooral waarom je de beste keuze bent voor nieuwe klanten.

 

#3 Wees concreet bij alles wat je online doet

Vertel waarom jij de beste keuze voor hun bent maar voorkom dat je met mooie maar loze kreten aankomt. Jij weet dat je de goedkoopste bent maar jij kent de markt dan ook veel beter dan jouw klant. Jij bent er dagelijks mee bezig.

Dus ja, zeggen dat je de goedkoopste bent is belangrijk maar dat roept bijvoorbeeld ook elke supermarkt. Toon het aan. Met al het fake news van vandaag de dag kan je beter met concrete voorbeelden komen en vergelijkingen dan gewoon zeggen dat je de goedkoopste bent.

Maak bijvoorbeeld een prijsvergelijking op jouw website ten opzichte van je belangrijkste concurrenten.

 

#4 Toon je expertise in Jip en Janneke taal

Wanneer je wilt aantonen dat je over veel kennis beschikt dan wordt al snel gegrepen naar zware termen. Erg mooi natuurlijk maar als de bezoekers van je “Over Ons” pagina vervolgens niet snappen wat er staat dan sla je de plank compleet mis.

Hou het begrijpbaar voor je klanten. Zoals gezegd, ze zijn niet dagelijks met jouw business bezig en dus kennen ze al die mooie termen niet. Je ziet het vaak bij farmaceuten, tandartsen, ziekenhuizen en huisartsen.

Vakjargon creëert snel een afstand en maakt het onpersoonlijk. Als je weet dat verkopen 80% gunnen is dan snap je wel dat onpersoonlijk niet in je voordeel werkt.

 

#5 Vertel op je “Over Ons” pagina alsof je op een verjaardag zit

Wanneer iemand je op een verjaardag vraagt wat je doet dan vertel je waarschijnlijk honderduit over het reilen en zeilen van jouw bedrijf. Dat is misschien wel precies het verhaal dat je op je “Over Ons” pagina wilt vertellen.

Denk daarbij niet alleen hetgeen je vertelt maar ook de manier waarop. Je praat in de ik en wij-vorm. Je licht kleine details in jouw verhaal waarschijnlijk toe en de anekdotes rijg je aan één. Dat is wat mensen willen weten.

 

#6 Wat wil je dat de bezoeker doet?

Makkelijk vraag toch? Elke bezoeker moet klant worden. Zeker de bezoekers van de “Over Ons” pagina. Die bezoekers zitten namelijk in de decision fase van het aankoopproces.

Zorg daarom dat duidelijk is wat je wilt dat de bezoeker als vervolg actie onderneemt na het openen van de “Over Ons” pagina. Een duidelijke call-to-action zal dit in de hand spelen.

Wat dat is moet blijken uit jouw buyer journey. Dit kan bijvoorbeeld een gratis adviesgesprek zijn of een link naar jouw unieke werkwijze.

 

#7 Wees trots op jezelf

Laat jezelf zien. En dan ook echt zien. Gebruik foto’s en eventueel video’s om mensen een beeld te geven van de personen achter het bedrijf. Klanten bouwen namelijk geen band op met het bedrijf maar met de mensen achter het bedrijf.

En een gezicht zegt zoveel meer dan 1.000 woorden.

Maak hierin ook de keuzes wat je laat zien. Toon jezelf zoals je ook je klanten te woord staat. Ga je zelf dus niet in een pak hijsen wanneer je deze nooit draagt tijdens je werk. Wees jezelf. Dat is altijd genoeg.

 

#8 Vergroot de betrouwbaarheid

Die twijfel wegnemen bij potentiële klanten, daar is de “Over Ons” pagina voor toch? Dan is dit ook het moment om je awards te tonen maar ook jouw reviews en andere social bewijskracht. Denk bijvoorbeeld ook aan het aantal email abonnees, het aantal volgers op sociale media of het aantal klanten dat je bedient.

Zijn dit grote klanten? Dan kan je deze ook vermelden op jouw “Over Ons” pagina.

 

#9 Meten is weten en kennis is macht

Belangrijk bij elke pagina; testen en optimaliseren. Uiteraard ook bij je “Over Ons” pagina. Vaak wordt de vergissing gemaakt dat wat je online staat in steen gegoten is. Juist bij online marketing moet je dit loslaten. Alles wat je doet is een momentopname.

Wat vandaag werkt kan morgen totaal anders zijn.

Maar buiten dat, online marketing is altijd testen, analyseren en optimaliseren. Het is goed om al je pagina’s regelmatig te analyseren en kijken of er verbetering mogelijk is. Zo ook voor je “Over Ons” pagina.

Zolang het doel van de pagina duidelijk is dan kan je ook zien of de pagina succesvol is of niet.

 

#10 Vormgeving is juist op je “Over Ons” pagina heel belangrijk

Het een van de belangrijkste pagina’s op je website is je “Over Ons” pagina. Deze pagina kan bepalend zijn voor de aankoopbeslissing. Hij hoeft het echter niet heel erg goed te doen in de zoekmachines. Er is daarom op deze pagina veel ruimte om je te onderscheiden.

Pak daarom uit met de vormgeving op je “Over Ons” pagina. Dit is de pagina waarin je moet overtuigen en waarin je jezelf moet onderscheiden van de concurrentie. Maak er een ‘Page To Remember Me By’ van.

 

#11 Maak er geen oneindige pagina van

De “Over Ons” pagina kan je met al deze punten waarschijnlijk rijkelijk vullen. Dan moet je oppassen dat het geen verhaal zonder einde wordt waarbij je bezoekers afhaken door de lengte. Hou daar dan ook rekening mee.

En verlies dan ook niet het doel uit ogen. Bezoekers overtuigen dat jij de beste keuze bent.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Online Marketing Scan?

Ja, ik wil vrijblijvend een gratis scan ontvangen van mijn website om meer klanten uit mijn website te halen.

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Pin It on Pinterest

Share This