Maak de juiste content voor jouw social media kanaal

Social media kanalen zijn populair onder bedrijven. Het is een manier om jouw doelgroep te bereiken net als je dat vroeger kon doen met televisie, radio of een advertentie in een krant. Op social media zit praktisch iedereen en door dat bereik zijn ze belangrijk geworden voor bedrijven. Echter, hoe maak je de juiste content zodat je ook daadwerkelijk resultaten ziet.

De juiste content kan leiden tot veel bezoekers op jouw website of veel volgers op jouw social media kanaal. Met de juiste landingspagina kan je deze mensen converteren tot klanten. Maar hoe pak je dit aan?

 

#1 Maak genoeg content voor jouw social media kanalen

Dit is ontzettend belangrijk geworden, zeker na het wijzigen van het algoritme van Facebook. Niet iedereen ziet namelijk jouw posts op social media. Daarom moet je meerdere content stukken per dag plaatsen op jouw social media kanalen.

Maak daarom 100 posts per dag voor jouw social media kanalen. En ja, 100 is echt heel erg veel maar dat is de manier waarop je te boven komt in het social media geweld.

 

#2 Maak content van waardevolle content

Honderd stukken content per dag maken voor social media is een hele hoop werk. En dat elke dag weer. De manier waarop je dit aanpakt is content te maken van waardevolle content.

Stel je produceert elke dag een artikel op jouw website omdat je blogs schrijft voor SEO. Dan kan je deze blog posten op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn maar de respons daarop zal waarschijnlijk niet heel hoog zijn. Dat betekent echter niet dat je dit niet moet doen maar er zijn manieren om deze content te hergebruiken voor specifieke social media kanalen. En wel op een manier dat het zorgt voor meer engagement.

Stel de blog die je hebt gepubliceerd centraal en pak daar elementen uit om het op juiste wijze te publiceren op het social media kanaal. De content vorm moet namelijk wel aansluiten bij het social media kanaal.

 

#3 De content die je moet maken voor elk social media kanaal

Voor Instagram kan je een sterke quote pakken uit de blog die je net hebt geschreven en deze posten. Voor Twitter kan je een koppeling maken tussen een actualiteit en jouw blog wanneer deze kans voorbij komt. En zo zijn er diverse mogelijkheden.

Voor Youtube kan je de blog die je hebt genomen zien als een script. Het oplezen heeft geen enkele zin maar maak er een leuk schouwspel van met het gebruik van een whiteboard of een vraaggesprek tussen twee van je medewerkers.

En de video die je net hebt gemaakt kan je opknippen tot een podcast en zo heb je weer een content stuk gemaakt op basis van die oorspronkelijke blog.

 

#4 Plan je content in een kalender

De content die je maakt is vaak vandaag waardevol maar over een maand net zo goed voor iemand die meer informatie of kennis wilt hebben. Daarom kan je de blog die je hebt opgeknipt in heel veel verschillende social media posts gaan plannen via een social media tool. Daardoor plan je content dat je 1x hebt gemaakt in voor 100 verschillende dagen dat deze content aandacht krijgt.

 

#5 Vergeet alleen de eerste dag van jouw content niet

Enkel plaats je op de eerste dag dat jouw content live gaat een post op al jouw social media kanalen zodat je binnen de eerste paar uur zoveel mogelijk likes, reacties en bezoekers op jouw content krijgt. Dit doe je omdat je dan de grootste kans hebt dat jouw social media content live gaat.

 

Maak deze fout uit het verleden niet

Ik heb het al eerder gezegd, elk social media kanaal heeft zijn eigen contentvorm. Het beste om dit te illustreren is de eerste televisiereclame ooit. Dit was voor iedereen nieuw. Tot die tijd was radio het meest vergelijkbare advertentiekanaal.

En toen kreeg je dit…

Zoals je ziet wordt er nauwelijks gebruik gemaakt van het beeld dat televisie biedt. Je kan bewegend beeld gebruiken maar niemand snapte hoe. Het is letterlijk een stilstaand beeld met een radiocommercial als audio.

Voorkom dat je dit doet met jouw social media marketing.

 

Hoe haal je rendement uit video content op social media?

Wanneer je waardevolle video content maakt is dit natuurlijk goed voor de mensen die in de awareness fase zitten van het aankoopproces. Maar hoe zorg je dat dit ook leidt tot daadwerkelijke verkoop van jouw producten en diensten? Een simpele manier is om mensen die bijvoorbeeld 50% van jouw video hebben bekeken te retargeten met een social media advertentie. Hierin kan je ze dan een spetterende aanbieding doen. De kans dat ze hier gevoelig voor zijn is groter omdat ze ook de moeite hebben genomen om een deel van jouw video te bekijken.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Social Media Scan

Lukt het je maar niet om veel volgers te krijgen op social media? Of lukt het niet om meer omzet te genereren met social media? Doe dan de gratis social media scan. Binnen 24 uur weet je wat je fout doet.

Pin It on Pinterest

Share This