Emailadressen verzamelen voor advocatenkantoren

Email marketing is interessant voor advocatenkantoren. Het brengt je top of mind en levert je nieuwe cliënten op wanneer bijstand van een advocaat noodzakelijk is. Begin daarom met het verzamelen van emailadressen zodat jouw advocatenkantoor groeit in cliënten.

Het is namelijk een van de weinige kanalen in online marketing waarmee je zelf bepaald wie je wel of niet bereikt zonder dat je hier keer op keer voor hoeft te betalen. Een gezonde lijst met emailadressen is hiervoor echter wel essentieel.

Daarom 5 tips om emailadressen te verzamelen als advocatenkantoor.

 

Tips om nieuwe emailadressen te verzamelen

Met deze 5 tips kan je snel groeien in jouw emaildatabase en daarom meer mensen bereiken die op enig moment geïnteresseerd is in jouw diensten. Het moment dat er een advocatenkantoor nodig is om hen bij te staan, wil je dat ze als eerste met jou contact opnemen. En daarom heb je een ruime emaildatabase nodig.

 

#1 Biedt content aan in ruil voor een emailadres

Ik weet zeker dat je ze wel eens bent tegengekomen, whitepapers of eBooks waarvoor je je emailadres moest achterlaten om toegang te krijgen. Het is een veel beproefde manier om emailadressen te registreren voor het vergroten van de emaildatabase.

Het voordeel hiervan is dat je ook direct de interesse kent van de persoon. Hij download specifieke content waarin hij geïnteresseerd is. Dit bepaald meteen op welke emaillijst deze persoon terechtkomt.

 

#2 Advocaten zijn steengoed in netwerken

Netwerken is onderdeel van het leven van elke advocaat. Helaas raken visitekaartjes vaak al snel kwijt. LinkedIn is een social media platform dat hiervoor uitkomst biedt. Hierbij ben je echter nog steeds afhankelijk van een extern platform.

Probeer daarom jouw netwerk te verleiden om zich aan te melden voor jouw email marketing campagnes. Hiervoor kan je jouw netwerk een uitnodiging sturen via LinkedIn. Zo ga je van LinkedIn marketing over naar email marketing.

Daarnaast kan je jouw relaties per email uitnodigen om zich aan te melden voor jouw email marketing acties. De toegevoegde waarde voor de relatie is dat je hem of haar altijd op de hoogte houdt van de laatste ontwikkelingen die hem helpen zijn doelen te bereiken. Afhankelijk van zijn doelen meld hij of zij zich aan voor een specifieke emaillijst.

 

#3 Simpelweg vragen om mensen aan te melden voor jouw emaildatabase

Het is minder effectief maar kan zeker geen kwaad. Op elke pagina van jouw website kan je bezoekers verzoeken om zich aan te melden voor jouw nieuwsbrief. Doe dit zo relevant mogelijk. Maak daarom het aanmelden voor de nieuwsbrief zo specifiek mogelijk.

Bij een blog over arbeidsrecht vraag je mensen om zich aan te melden voor een nieuwsbrief vol met arbeidsrecht tips zodat zij betere beslissingen kunnen nemen in arbeidsrecht gerelateerde zaken.

 

#4 Organiseer een webinar

Veel mensen hebben vragen over juridische zaken. Hier kan jij als advocaat bij helpen. Dat is ook hoe jij uiteraard jouw omzet genereert maar sommige vragen kan je al snel beantwoorden.

Maak daarom een uur vrij in jouw agenda, misschien een keer per maand of per week. Tijdens dit uur organiseer je een live webinar waarbij mensen vragen kunnen stellen die jij live beantwoord.

Zorg ervoor dat je het thema goed kadert zodat de vragen en antwoorden interessant zijn voor meerdere kijkers. Het enige wat mensen moeten doen om hun vragen beantwoord te krijgen is zich aanmelden voor het webinar. Dit kan door het achterlaten van hun emailadres.

Je zal zien dat een deel van de mensen die hun emailadres achterlaten niet aanwezig zullen zijn tijdens het live webinar. Toch heb je hun emailadres ontvangen. Deze mensen kan je op gaan nemen in jouw email marketing strategie.

Daarnaast zijn deze personen erg interessant. Ze hebben namelijk een concreet probleem. De kans dat ze jouw inschakelen als advocaat is daardoor een stuk groter. De kans dat je jouw tijdsinvestering van één uur snel terugverdient is daarmee groot.

 

#5 Organiseer een vragenuurtje

Je kan ook een stapje verder gaan. Met een webinar kan je het gesprek aan gaan maar er is toch een afstand. Je praat immers tegen een beeldscherm. Als advocaat zijnde weet je hoe belangrijk persoonlijk contact is. Daarom kan je fysiek evenement organiseren waarbij je de mensen daadwerkelijk ontmoet.

Een locatie als een bibliotheek, restaurant of jouw kantoor zijn bijvoorbeeld geschikte locaties hiervoor. Dit brengt echter wel kosten met zich mee. Het grote voordeel is niet alleen het fysieke contact waardoor mensen sneller bereid zijn om cliënt te worden van jouw advocatenkantoor maar ook dat ze een urgenter probleem hebben.

Ze hebben immers de moeite genomen om naar een fysieke locatie te komen. Dit vraagt om meer commitment en daardoor meer bereidheid om een advocaat in te schakelen.

In de tussentijd moeten mensen zich uiteraard wel aanmelden voor het gratis vragenuurtje. Voor jou weer een berg met emailadressen. En niet alle mensen die zich aanmelden zullen komen opdagen. Met hun emailadres kan je ze alsnog bereiken en dat is het voordeel van email marketing.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Gratis Online Marketing Scan?

Ja, ik wil vrijblijvend een gratis scan ontvangen van mijn website om meer klanten uit mijn website te halen.

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Pin It on Pinterest

Share This