Facebook adverteren idee voor pannenkoekenrestaurants
Uit eten gaan kan soms een uitdaging zijn voor ouders. Je wilt genieten van een rustige avond en je laten vermaken door het gezelschap en overweldigd worden door heerlijke smaken. Helaas gaat dat vaak anders. Jonge kinderen kunnen enorm veel aandacht opeisen. Pannenkoekenrestaurants zijn daarom erg populair bij ouders met jonge kinderen. En Facebook adverteren is de manier om deze doelgroep te bereiken.
Een specifieke doelgroep aanspreken met Facebook adverteren
Het voordeel van adverteren op Facebook is dat je heel gericht te werk kan gaan. Daarom is dit ook een geweldige manier om specifieke doelgroepen aan te spreken. De targetingopties zijn aanwezig en daarom kan je deze doelgroep gaan aanspreken.
Leestip:
De ultieme restaurant marketing gids
Ouders van jonge kinderen in jouw restaurant door Facebook adverteren
Met Facebook adverteren kan je de doelgroep selecteren die op basis van de leeftijd van de kinderen. Hierdoor kan je precies de doelgroep aanspreken die jij veel in jouw pannenkoekenrestaurant ziet.
Dit zijn interessante keuzes:
- Ouders met kinderen van 1 – 2 jaar
- Ouders met kinderen van 3 – 5 jaar
- Mensen met jonge schoolgaande kinderen 6 – 8 jaar
Hierin kan jezelf de juiste keuze bepalen. Uiteraard target je ook op regio en het lijkt mij ook verstandig om goed te kijken naar de leeftijd. Zijn extreem jonge ouders met jonge kinderen financieel in staat om uiteten te gaan?
Een andere interessante optie om te bekijken is of je de vader of moeder wilt aanspreken. Wie is vaker de beslisser als het gaat over uit eten gaan. Zelf zien wij goede resultaten bij het aanspreken van de moeder in het gezin.
Voorbeeld van Facebook adverteren voor pannenkoekenrestaurants
Voor een pannenkoekenrestaurant in Den Haag komen wij tot de volgende campagne instellingen.
De advertentie invulling op Facebook
Het laten zien van de lekkerste pannenkoeken kan natuurlijk in jouw advertenties maar je kan er ook voor kiezen om je te richten op de speelhoek in het restaurant. Hier is het simpelweg een kwestie van A/B testen.
Om mensen extra te stimuleren kan je er een actie van maken. Reserveer nu en elk kind krijgt een verrassing cadeau. Of misschien een gratis dessert. Of het eerste drankje gratis. Wat het ook is, zorg ervoor dat het alleen geldig is voor mensen die binnenkomen via deze actie. Hiervoor moeten ze een online coupon meenemen bijvoorbeeld.
Conclusie
Deze simpele Facebook adverteren campagne kan jouw pannenkoekenrestaurant op de kaart zetten. Zo trek je nieuwe gasten aan die nog niet eerder in jouw restaurant waren. Wanneer ze een prettige ervaring hebben kan je deze vaker terug verwachten in jouw restaurant. Misschien nemen ze de volgende keer wel een bevriend stel mee. Zo kan je zomaar ineens heel snel gaan groeien.
Over de auteur
Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -