Vergroot het aantal terugkerende klanten met Facebook marketing

Om oude klanten terug in de webshop te krijgen wordt veelal emailmarketing ingezet. Facebook marketing is echter een goede manier om het aantal terugkerende klanten te vergroten. Vergroot de customer lifetime value en vergroot je omzet met deze handige Facebook strategie.

Emailmarketing is een van de marketing producten die bedrijven vaak inzetten om oude klanten weer terug in de webshop te krijgen. Doordat zoveel bedrijven dit doen is het lastig om op te vallen tussen de grote hoeveelheid aan emails die je klanten dagelijks binnen te krijgen. Korting speelt een grote rol in de manier waarop bedrijven proberen op te vallen. Dit gaat ten kosten van je marges.

Daarom kan het zinvol zijn om ook naar andere oplossingen te kijken. Facebook marketing is een van die opties. Met de custom audiences en remarketing kan je heel veel bewerkstelligen.

 

Verdien aan terugkerende klanten via Facebook advertising

Wanneer klanten een product bij je hebben gekocht dan hoop je op een positieve review en een herhaalaankoop. Soms moet je klanten hierbij helpen. Biedt dan na enkele maanden hetzelfde product aan via Facebook adverteren aan deze klanten. Hoe snel je dit doet is uiteraard afhankelijk van de gemiddelde levensduur of gebruiksduur.

Stel je verkoopt parfum. De klant heeft een parfum gekocht die gemiddeld 3 maanden mee gaat. Na aankoop van de parfum biedt je de parfum via Facebook advertenties. Dit doe je na 2,5 maand. De parfum is normaal gesproken nog niet op, maar je wilt ook niet te laat zijn. In een periode van 2 weken biedt je de parfum een aantal keer aan. Wanneer de klant niet toehapt biedt je de parfum na 3 maanden aan met een exclusieve korting. Dit doe je met een frequency cap van 3 zodat het aanbod exclusief blijft. Om in te spelen op de emotie is het aanbod slechts 2 dagen geldig en dat vermeld je ook middels een countdown klok in je advertentie. Dit om in te spelen op de sense of urgency.

Om dit te realiseren zet je remarketing in. Met custom audiences pak je de bezoekers op die het product 2,5 maand geleden hebben gekocht. Daarnaast exclude je personen die het product de afgelopen 2 maanden hebben gekocht.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Social Media Scan

Lukt het je maar niet om veel volgers te krijgen op social media? Of lukt het niet om meer omzet te genereren met social media? Doe dan de gratis social media scan. Binnen 24 uur weet je wat je fout doet.

Pin It on Pinterest

Share This