Facebook pagina’s samenvoegen
Het goede nieuws is dat het eigenlijk mogelijk is om twee of meer accounts op Facebook samen te voegen en de volgers van de ene naar de andere over te brengen. Om twee Facebook-pagina’s samen te voegen, moet je de samenvoeging naar Facebook-ondersteuning handmatig aanvragen. Dit kan hier worden gedaan.
Zo pas je Facebook pagina’s samen
Facebook keurt het samenvoegen alleen goed als:
- Je bent een beheerder van beide pagina’s die je probeert samen te voegen
- Jouw pagina’s hebben een vergelijkbaar publiek en vertegenwoordigen hetzelfde publiek.
Om het goedkeuringsproces voor Facebook-fusies te versnellen, is het een goed idee om jouw Facebook-pagina-ID bij de hand te hebben. Je kunt dit eenvoudig vinden door naar je pagina-info te kijken als je bent aangemeld als beheerder.
Als jouw samenvoeg verzoek is goedgekeurd, worden de mensen die jouw pagina’s leuk vinden gecombineerd, maar berichten, foto’s, recensies, beoordelingen en de gebruikersnaam worden verwijderd van de pagina die u samenvoegt. Dit betekent dat de pagina die je samenvoegt met de “hoofdpagina” volledig wordt opgelost (inclusief alle inhoud daar), maar de volgers worden toegevoegd aan de “hoofdpagina”.
Het goedkeuringsproces en samenvoegen is een relatief snel proces waarbij de meeste samenvoeg verzoeken binnen 48 uur na het plaatsen van het verzoek worden geaccepteerd of geweigerd. Het is absoluut noodzakelijk dat u alle inhoud van de pagina die je samenvoegt, opslaat voordat je het verzoek plaatst.
Campagne na het samenvoegen van de Facebook pagina’s
Nadat de samenvoeging is goedgekeurd, is er geen toegang meer tot de samengevoegde pagina. We raden je aan om 1-5 awareness berichten te plaatsen voor het publiek van de pagina die je verwijdert voordat je het samenvoegen verzoek plaatst, zodat geen van jouw volgers op enige manier hinder ondervindt van de wijziging.
Over de auteur
Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -