Review marketing voor hotels

Er zijn meerdere manieren voor hotels om meer reviews te verzamelen. Een voordeel dat hotels hebben op andere bedrijven is dat ze langere tijd in contact zijn met hun klanten. Maak hier gebruik van als hotel zijnde bij de inzet van review marketing.

 

Waarom review marketing belangrijk is voor hotels

Review marketing is erg belangrijk bij de online marketing strategie lokale SEO voor hotels. Het heeft namelijk invloed op de positie in de lokale zoekmachine resultaten. Het kan je dus daadwerkelijk hoger in Google brengen en dat zorgt voor meer reserveringen en meer omzet.

Maar het heeft ook een belangrijke rol in de keuze van potentiële hotelgasten tussen hotels. Een hoger cijfer uit reviews zorgt ook voor meer reserveringen.

93% van de hotelgasten laat zich beïnvloeden door beoordelingen en de meerderheid boekt een hotel met een hoge score

Daarom hierbij meerdere manieren om hotelgasten te stimuleren om een online review te schrijven over jouw hotel.

 

#1 Review marketing door de inzet van email marketing

Bij de reservering heb je als hotel in de meeste gevallen het emailadres verkregen van de hotelgast. Dit emailadres is erg handig bij het vergroten van jouw reviews. Na afloop van het bezoek aan het hotel kan je de hotelgast namelijk een email sturen met het verzoek een review te schrijven over jouw hotel.

De inzet van email marketing voor hotels is overigens ook een geweldige tool om jouw omzet te vergroten.

 

#2 Biedt een incentive in ruil voor een review

Als een hotelgast in jouw hotel inchecked dan begint de gehele beleving eigenlijk pas echt. Die moet van een hoog niveau zijn. Je wilt een onuitwisbare indruk maken. Een van de manieren om dat te doen is door het aanbieden van een kleine upgrade om het verblijf te verbeteren. Mensen waarderen dit soort zaken erg. Vaak is dat het eerste dat ze vertellen over hun trip.

In ruil voor die kleine upgrade kan je uiteraard vragen om een review. Biedt bijvoorbeeld een drankje in het restaurant aan in ruil voor een review. De kans dat het bij één drankje blijft is klein, dus hiermee stimuleer je ook direct jouw horeca omzet.

De upgrade overhandig je direct bij het inchecken in de vorm van bijvoorbeeld een voucher.

 

#3 Plaats een review kaartje in de hotelkamer

Misschien vind je een incentive aanbieden niet helemaal passen bij jouw hotel. Dan kan je ervoor kiezen om het te stimuleren door hotelgasten eraan te herinneren. Zo kan je een kaartje plaatsen op het het nachtkastje waarin je hen herinnert aan de gratis wifi en dat ze die meteen kunnen gebruiken om een online review te schrijven.

Het mooiste is natuurlijk dat de hotelkamer bij binnenkomst grote indruk maakt. De kans op een positieve review is daarmee een stuk groter. Wie weet wordt er een foto van gemaakt en gedeeld op social media.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Online Marketing Scan?

Ja, ik wil vrijblijvend een gratis scan ontvangen van mijn website om meer klanten uit mijn website te halen.

Pin It on Pinterest

Share This