Vergroot het aantal terugkerende klanten met Facebook marketing
Om oude klanten terug in de webshop te krijgen wordt veelal email marketing ingezet. Facebook marketing is echter een goede manier om het aantal terugkerende klanten te vergroten. Vergroot de customer lifetime value en vergroot je omzet met deze handige Facebook strategie.
Daarom kan het zinvol zijn om ook naar andere oplossingen te kijken. Facebook marketing is een van die opties. Met de custom audiences en remarketing kan je heel veel bewerkstelligen.
Leestip:
De ideale Facebook advertentie maken
Verdien aan terugkerende klanten via Facebook advertising
Wanneer klanten een product bij je hebben gekocht dan hoop je op een positieve review en een herhaalaankoop. Soms moet je klanten hierbij helpen. Biedt dan na enkele maanden hetzelfde product aan via Facebook adverteren aan deze klanten. Hoe snel je dit doet is uiteraard afhankelijk van de gemiddelde levensduur of gebruiksduur.
Stel je verkoopt parfum. De klant heeft een parfum gekocht die gemiddeld 3 maanden mee gaat. Na aankoop van de parfum biedt je de parfum via Facebook advertenties. Dit doe je na 2,5 maand. De parfum is normaal gesproken nog niet op, maar je wilt ook niet te laat zijn. In een periode van 2 weken biedt je de parfum een aantal keer aan. Wanneer de klant niet toehapt biedt je de parfum na 3 maanden aan met een exclusieve korting. Dit doe je met een frequency cap van 3 zodat het aanbod exclusief blijft. Om in te spelen op de emotie is het aanbod slechts 2 dagen geldig en dat vermeld je ook middels een countdown klok in je advertentie. Dit om in te spelen op de sense of urgency.
Om dit te realiseren zet je remarketing in. Met custom audiences pak je de bezoekers op die het product 2,5 maand geleden hebben gekocht. Daarnaast exclude je personen die het product de afgelopen 2 maanden hebben gekocht.
Over de auteur
Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -