Facebook adverteren voor tandartsen

Nieuwe patiënten aantrekken voor jouw tandartspraktijk kan soms een lastig klus lijken. Je adverteert in kranten of plaatst banners op websites en toch blijven de resultaten uit. Dan heb ik een hele mooie kans voor jou. Facebook adverteren voor tandartsen op een manier die je waarschijnlijk nog niet kent.

Het mooie van alles? Dit is zo gericht en zo logisch dat je er niet over na hoeft te denken om dit in te zetten. Je wist alleen nog niet dat het kon.

 

Wie wil je bereiken met Facebook adverteren als tandarts zijnde?

Evenals bij alle andere vormen van adverteren draait het om het bereiken van de juiste personen tegen zo laag mogelijke kosten. Bij Facebook hoeven de kosten niet hoog te zijn om de juiste persoon te bereiken. Alleen de juiste persoon vinden kan soms een uitdaging lijken.

Gelukkig kan ik je vertellen dat je precies de mensen kan bereiken die voor jou als tandarts de grootste kans van slagen hebben. Dit zijn namelijk de mensen die onlangs verhuisd zijn.

 

Facebook targeting voor mensen die verhuisd zijn

Om deze mensen te bereiken heb je binnen de targeting mogelijkheden van Facebook adverteren gelukkig de mogelijkheid. Simpelweg deze aanklikken en je hebt de groep te pakken. Zo simpel kan Facebook adverteren voor tandartsen soms zijn.

Maar dan ben je er nog niet. Zo bereik je namelijk iedereen die onlangs verhuisd is en dat zijn er net even wat teveel.

 

Hoe stel je je Facebook campagne verder in?

Om je Facebook advertentiecampagne goed in te stellen wil je namelijk ook de locatie instellen. Afhankelijk van het concurrentieveld in jouw omgeving stel je hier bijvoorbeeld 10 kilometer rondom jouw tandartspraktijk in. Zo bereik je alle mensen die er onlangs zijn komen wonen in een straal van 10 kilometer rondom jouw tandartspraktijk.

Aangezien deze mensen nieuw zijn hebben ze vaak nog geen tandarts in hun omgeving. Komen ze van ver, dan staan ze echt open voor een nieuwe tandartspraktijk om hun gebit in uitstekende gezondheid te brengen en te houden. Toevallig komt net jouw advertentie voorbij 🙂

Indien gewenst kan je nog verdere targeting toevoegen. Bijvoorbeeld op leeftijd of gezinssamenstelling. Dit heeft allemaal te maken met wie de doelgroep van jouw tandartspraktijk is.

 

De advertentie die je gebruikt op Facebook

Met de juiste targeting heb je al een grote en belangrijke stap gezet. Denk echter ook goed na over jouw Facebook advertentie. Speel hiermee in op de behoefte van mensen die onlangs verhuisd en op zoek zijn naar een nieuwe tandarts. Vergeet ook niet om de sterke punten van jouw tandartspraktijk te benoemen.

En klaar is kees.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Social Media Scan

Lukt het je maar niet om veel volgers te krijgen op social media? Of lukt het niet om meer omzet te genereren met social media? Doe dan de gratis social media scan. Binnen 24 uur weet je wat je fout doet.

Pin It on Pinterest

Share This