Twitter advertising strategie om nieuwe klanten te werven
Helaas wordt Twitter vaak vergeten als advertentiekanaal. Toch kan je met Twitter advertising nieuwe klanten werven. Juist omdat het door veel adverteerders overgeslagen wordt is er minder concurrentie en dus minder duur. Dat maakt het juist extra interessant om juist met Twitter advertising aan de slag te gaan.
Voor het werven van nieuwe klanten zijn er 3 fases in het aankoopproces. Voor elke fase is er een andere aanpak nodig. De fases van het aankoopproces zijn:
- Awareness fase
- Consideration fase
- Decision fase
Daarom hebben we Twitter advertising ook ingedeeld in deze 3 fases in deze blog.
Twitter advertising in de awareness fase
Het inzetten van Twitter in de awareness fase is zeer goed mogelijk. Eigenlijk gebeurd dit ook het meeste. Door je naamsbekendheid te vergroten op een manier waarbij je laat zien hoe je product klanten helpt inspireer je ze. Gebruik hiervoor afbeeldingen en video’s waarbij de campagne vooral ingestoken wordt op merkbeleving.
Uiteraard maak je gebruik van de targeting opties om de juiste doelgroep te selecteren. Maak tevens gebruik van UTM codes om de klikkers te identificeren en de Twitter tag.
Twitter advertising in de consideration fase
In de consideration fase biedt je meer informatieve content aan. Content die de persoon helpt om te laten zien dat jouw product de beste oplossing biedt om zijn behoefte te bevredigen. Afhankelijk van het product dat je verkoopt uiteraard. Bij sommige producten is het aankoopproces een stuk korter en gaan sommige bijna direct naar de decision fase.
Om je doel te bereiken wil je dat je doelgroep in deze fase doorklikt naar je website om meer te weten te komen over de oplossingen die je product biedt. Daarnaast wil je op deze landingspagina’s proberen om de bezoeker te verleiden om zijn contactgegevens achter te laten door middel van leadgeneratie.
Om het publiek aan te spreken dat zich in de consideration fase bevindt kan gebruik je de retargeting mogelijkheid op Twitter. De mensen die op je landingspagina’s zijn geweest kan je selecteren binnen Twitter targeting.
Twitter advertising in de decision fase
In de laatste fase van het aankoopproces is het tijd om van je prospects klanten te maken. Je kan dit doen door hen te bombarderen met advertenties maar het is interessanter om toe te slaan op het juiste moment.
Wanneer de prospect een zoekopdracht ingeeft op Google dan weet je dat hij op zoek is naar een oplossing. Dit is het moment dat je weet dat hij klaar is voor een aanbieding.
Met behulp van de UTM tags kan je de mensen die door je eerdere campagnes op je landingspagina zijn gekomen kan je ze retargeten op Google Ads. Zo kan je ze op dit belangrijke moment jouw aanbieding laten zien.
Doordat je weet dat deze mensen verder in het aankoopproces zijn kan je ook een hogere conversieratio verwachten. Dat betekent dat je ook een hoger CPC bod kan doen dan normaal om te voorkomen dat je concurrenten er met deze prospects vandoor gaan.
Over de auteur
Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -