Influencer marketing voor hotels
Sommige hotels krijgen wel 5 aanvragen van marketing influencers voor een gratis hotelovernachting per dag. Dit klinkt allemaal mooi en aardig maar heel veel van deze marketing influencers hebben nog niet eens 3.000 volgers. De waarde staat daarmee totaal niet in verhouding met jouw hotel.
Toch zijn er ook succesverhalen van influencer marketing voor hotels.
Waar let je bij influencer marketing voor hotels op?
Bij het samenwerken met influencers zijn er enorme kansen voor succes. Zij kunnen je immers onder de aandacht brengen bij een miljoenenpubliek voor een fractie van de kosten van televisiereclame.
Toch moet je goed opletten met wie je samenwerkt. Er zijn immers veel manieren om vals te spelen met influencer marketing. Zo kopen veel accounts volgers en ook likes op berichten. Hier heb je niks aan want dit zijn automatisch gecreëerde accounts die inactief zijn.
Kijk daarom naar:
- Het aantal volgers (is er voldoende bereik)
- Het aantal likes op berichten (klopt de verhouding met het aantal volgers)
- Sluit de uitstraling aan bij jouw hotel (bereik je de juiste doelgroep)
Heb je de juiste marketing influencer gevonden? Dan is het tijd om aan de slag te gaan met de juiste vorm van samenwerking.
#1 Foto’s van de influencer in jouw hotel
Met het idee om een marketing influencer te laten overnachten in jouw hotel is helemaal niks mis. Het kan met de juiste influencers erg waardevol zijn voor jouw hotelmarketing. Het bereik kan je namelijk onder de aandacht brengen bij veel potentiële hotelgasten.
Door als hotel Instagram marketing en influencer marketing te combineren kan je niet alleen awareness creëren maar hier ook directer te werk gaan. Alle likes op de content van de marketing influencer van jouw hotel komen namelijk likes.
Deze personen zijn meer geïnteresseerd in jouw hotel dan mensen die niet reageren op het bericht. Een uitstekende kans om deze mensen rechtstreeks te benaderen met een speciaal aanbod.
#2 Videodagboek van een marketing influencer
Een overnachting geeft je misschien 5 contactmomenten met de doelgroep. Een videodagboek van een langere periode kan een veel grotere impact maken.
Een marketing influencer die een week lang in jouw hotel verblijft krijgt een veel beter beeld van jouw hotel en de directe omgeving. Het is daarbij ook meteen een review van een bekende influencer.
Deze content kan je gebruiken op Instagram, Facebook en Snapchat maar zelfs op jouw eigen website. Het is een leuke laagdrempelige manier voor bezoekers en volgers om kennis te maken met jouw stad en hotel.
Leestip:
Social media marketing voor hotels
#3 Live streamen met marketing influencers
Live uitzenden is erg populair op social media en wordt door veel social media kanalen gestimuleerd. Het wordt namelijk vaker vertoont dan andere content op social media. Zo krijg je een grotere zichtbaarheid en profiteer je nog meer van de inzet van influencer marketing voor jouw hotel.
Op bijvoorbeeld Youtube en Instagram kan je live streamen. Zet een marketing influencer in op een evenement in jouw hotel om dit evenement meer bekendheid te geven. Misschien kan de marketing influencer zelfs een belangrijke rol vervullen op het evenement zelf.
Over de auteur
Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -