Tips meer gevonden worden met Youtube video’s

Elk bedrijf maakt vandaag de dag een bedrijfsvideo. Dit zetten ze vervolgens op Youtube en dan begint het grote wachten. De video wordt meestal maar een keer of 100 bekeken. Hoe wordt je meer gevonden op Youtube met jouw video’s? Daar ga ik je 3 tips voor geven die ervoor zorgen dat jouw video’s beter gevonden worden op Youtube.

 

#1 Gebruik TubeBuddy

Met TubeBuddy krijg je inzichten in hoe je beter zichtbaar kan worden met je video’s op Youtube. Bekijk welke tags je concurrenten gebruiken voor hun video’s en hun kanaal.

Daarnaast geeft Tubebuddy je een aantal suggesties welke tags het goed zullen doen bij jouw video en welke je dus moet gebruiken.

Zodra je je video hebt opgeslagen laat TubeBuddy je ook zien op welke positie je rankt met de gekozen tags. Handig dus om te zien welke tags wel en welke tags niet voor je gaan werken.

 

#2 Hoog scoren in de Youtube zoekmachine?

Binnen de eerste 24 uur dat je video op Youtube staat moet je succesvol zijn voor een hoge positie in de Youtube zoekmachine.

Hoe je dat doet? Zet al je kanalen in om je nieuwste video te promoten. Je Youtube abonnees krijgen al een melding, maar je hebt waarschijnlijk ook een emaildatabase. Zet emailmarketing in direct nadat je video is live gegaan.

Je hebt je social media kanalen, gebruik deze. Deel je video direct op deze kanalen om meer bezoekers naar je Youtube video te loodsen.

Denk aan alle mogelijke kanalen. Gebruik je subscriber? Zet ook deze in. Heb je veel klanten op Whatsapp en weet je dat de video waardevol is voor hen? Deel de video met deze groep.

Het gaat om de eerste 24 uur, zorg dus dat je op het juiste moment je video upload en wacht niet met het genereren van verkeer naar je video.

 

#3 Engagement en kijktijd

Youtube bekijkt de gebruikerservaring op je video om te bepalen hoe hoog deze scoort in de zoekresultaten.

Dat meet Youtube door te kijken naar de kijktijd op een video. Hoe langer er gekeken wordt, hoe hoogwaardiger de kwaliteit en waarde van de inhoud van de video volgens Youtube.

Een andere indicator waar Youtube naar kijkt is de engagement. Youtube kijkt dan naar het aantal reacties, shares en likes op video’s. Ook de dislikes worden meegenomen natuurlijk.

Wat je wilt doen is zorgen dat je video’s maakt waarop mensen willen reageren. Stel één of twee vragen in je video. Dat hoef je niet alleen aan het einde van je video te doen. Maar zorg ervoor dat het vragen zijn die aansluiten bij het onderwerp.

Het beantwoorden van vragen kost de kijker energie. Het is een drempeltje overstappen. Daarom waardeert Youtube het ook met hogere posities in de zoekresultaten.

Zorg daarom dat je uitlegt waarom het belangrijk is om te reageren op de vragen. Wat hebben zij eraan? Dat jij het waardeert of fijn vind, is niet altijd genoeg.

Zodra je een reactie hebt, dan moet je reageren. En reageer niet met een simpel antwoord als ‘dank je’ maar probeer er een gesprek van te maken. Als iemand reageert dan beantwoord je de vraag of opmerking en sluit af met een (nieuwe) vraag. Dit in de hoop dat ook hier een reactie op komt en er een daadwerkelijk gesprek plaats gaat vinden.

Wat we hebben gemerkt is dat een reactie op Youtube een snelle respons vraagt. Als je niet direct lijkt te reageren is het heel moeilijk om een nieuwe respons te krijgen op je nieuwe vraag.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Social Media Scan

Lukt het je maar niet om veel volgers te krijgen op social media? Of lukt het niet om meer omzet te genereren met social media? Doe dan de gratis social media scan. Binnen 24 uur weet je wat je fout doet.

Pin It on Pinterest

Share This