Bovenaan in Google komen met 5 tips

Wanneer je hoger wilt komen in de zoekmachines dan zijn er meer dan 200 richtlijnen waar je rekening mee moet houden. Het is praktisch onmogelijk om al deze 200 richtlijnen optimaal in te richten voor elk van je pagina’s. Om toch op de eerste pagina van Google te komen gaan we je op weg helpen met 5 tips om bovenaan in Google te komen.

Deze 5 tips helpen je niet alleen op weg, ze worden ook niet allemaal behandeld op alle SEO tips websites. Ze kunnen dus wel degelijk een verschil maken voor veel websites. Jouw concurrenten zijn misschien niet op de hoogte van deze tips en daarmee kan je boven hun eindigen in de zoekmachines.

 

#1 Bovenaan in Google komen met 1 of meerdere pagina’s?

Wanneer je content schrijft voor je website dan gaat dit over de producten en diensten die je aanbiedt. Welke problemen je oplost, welke behoeftes van klanten je bevredigd en welke doelen je samen met je klanten bereikt.

Besteed niet slechts één artikel aan dit onderwerp maar meerdere. Deze helpen Google inzien dat je veel kennis hebt over dit onderwerp. Dit helpt de kans vergroten dat meerdere artikelen op de 1e pagina van Google komen.

Denk bijvoorbeeld aan:

  • De beginnersgids voor zoekmachine marketing
  • Zoekmachine optimalisatie voor gevorderden
  • SEO tools die je helpen om bovenaan in Google te komen
  • 9 tips om hoger in Google te komen

 

#3 Dubbele content is een no no

Het kopiëren van content werkt niet. Niet van andere sites maar ook niet binnen je eigen website. Het heeft namelijk geen enkele toegevoegde waarde voor de bezoeker. Deze heeft soortgelijke content namelijk al gelezen. Het helpt hem dus niet in zijn zoektocht naar het beste antwoord of de oplossing die hij nodig heeft om een probleem op te lossen.

Meer aanbieden van hetzelfde is zinloos. Google zal dit dan ook niet belonen. Het gaat allemaal om de gebruikerservaring. Stel de bezoeker centraal en niet de zoektermen waarop je gevonden wilt worden.

Blijf daarom met verse en unieke content komen rond hetzelfde onderwerp. Bekijk het onderwerp vanuit een andere hoek of kom met een logisch vervolg dat de bezoeker helpt om een nog beter antwoord te vinden of een meer geavanceerde oplossing voor zijn probleem.

Het eerste artikel kan een algemeen antwoord zijn, de tweede een hulpmiddel en de derde een oplossing voor een complexer probleem en het vierde een referentieverhaal of review van iemand die eerder met dit probleem worstelde.

De bezoeker hoeft niet op alle linken te klikken en alle artikelen te lezen maar biedt hem wel de keuze. Als een bezoeker een vraag heeft over dit onderwerp, hoe complex ook, dan biedt jouw website hem het antwoord. Dan ziet Google je als de expert op dit gebied en zal je belonen met een positie bovenaan in Google.

Google ziet dit immers terug in de statistieken die jouw website laat zien met betrekking tot gebruikerservaring. Wat je absoluut wilt voorkomen is dat iemand jouw zoekresultaat aanklikt, binnen 1 seconde terug klikt naar de zoekresultaten en een ander zoekresultaat aanklikt. Dan zegt de bezoeker eigenlijk tegen Google, ik heb hier gekeken maar dit was helemaal niet wat ik zocht. Kortom, een slechte gebruikerservaring. Dat gaat tegen je werking in je zoekmachine optimalisatie.

 

#4 Zet social media in om hoger in Google te komen

Ja, social media is interessant om klikken te krijgen, maar het helpt je ook om bovenaan in Google te komen. Een link naar je artikel helpt je bij linkbuilding. Ook vanaf social media.

Wanneer het artikel geliked wordt, gedeeld wordt of er een reactie opgegeven wordt dan weegt dit mee in je positie in de zoekresultaten. Het is namelijk engagement, iemand is bereid en neemt de moeite om de interactie aan te gaan met jouw post. Dat ziet Google als waardetoevoegende content.

Toch is de interactie op zo’n post meestal van korte duur. Social media heeft namelijk geen lange levensduur voor de zaken die je erop plaatst. Als je maar één keer post, dan werkt dit tegen je.

Maar draai het eens om. Dit geeft je dus de kans om hetzelfde artikel te hergebruiken. Post je artikel niet alleen vandaag, maar ook nog eens over 2 maanden. Op hetzelfde artikel zal je zien dat je meer likes of shares krijgt, simpelweg omdat je het nogmaals gedeeld hebt.

Niet gek ook, want alles wat je op bijvoorbeeld Facebook zet wordt niet gezien door al je volgers. Door het meerdere keren in te zetten hebben je volgers meer kans om het artikel te zien, te beoordelen, te delen of te reageren op het artikel. Denk ook aan nieuwe volgers. De volgers die je vandaag niet hebt, kunnen over 2 maanden ineens een volger van jouw social media kanaal zijn.

Deel je content dus meer dan eens. Spreid het uit over een langere periode. Post hetzelfde artikel om de 2 of 3 maanden en doe dit met al je content.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis SEO Scan

Wil je hoger in Google komen? Maar lukt het niet. Dan kunnen wij je helpen. Doe de gratis SEO scan en binnen 24 uur weet jij wat je moet doen om hoger te komen in Google.

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Pin It on Pinterest

Share This