Waarom reviewmarketing belangrijk is voor restaurant marketing

Restaurants hebben grote kansen op social media. Dat weet je neem ik aan maar het is niet zaligmakend. Je hebt een 27% hogere kans om nieuwe klanten aan te trekken vanwege positieve beoordelingen, dan door iets te plaatsen op Instagram.

 

Social Media of reviewmarketing in restaurant marketing?

Restauranteigenaren zijn vaak zeer actief met het plaatsen van foto’s op social media kanalen. Maar wanneer was de laatste keer dat je antwoordde op een positieve of negatieve beoordeling van een klant?

Reviews zijn enorm belangrijk om nieuwe gasten in jouw restaurant te krijgen. Wanneer je wel op social media post maar niet reageert op reviews moet je mogelijk jouw marketing prioriteiten anders inrichten.

 

Social media is minder belangrijk dan je denkt

Volgens een onderzoek uitgevoerd door Touchbistro is social media minder belangrijk dan je zou denken. Social media staat laatste op de lijst van factoren die van invloed zijn op beslissingen van restaurantbezoekers. Op de lijst staan factoren als aanbevelingen, online reviews, type eten en locatie. Slechts 3% plaatste sociale media als het meest impactvol in hun besluitvormingsproces.

Een ander onderzoek stelde dat de retaurant keuze werd bepaald door de volgende factoren:

  • 91% aanbeveling van een vriend
  • 68% positieve online beoordelingen
  • 41% positieve feedback op sociale media

 

Marketing prioriteiten in restaurant marketing

Moet je dan helemaal stoppen met social media? Zeker niet. Ik geloof in de kracht van social media voor restaurant marketing maar stel wel de juiste prioriteiten.

Reageer op alle reviews die online verschijnen. Luister naar jouw klanten en ga het gesprek aan. Trouwens, niet alleen in online marketing. Ook in de ‘echte’ wereld. Dat is het allerbelangrijkste wat je kan doen op het gebied van restaurant marketing.

Daarna, ga aan de slag met je social media kanalen. Het heeft zeker wel zin. Misschien meer in het onbewuste dan in het bewuste maar het heeft zeker effect.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Gratis Online Marketing Scan?

Ja, ik wil vrijblijvend een gratis scan ontvangen van mijn website om meer klanten uit mijn website te halen.

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Pin It on Pinterest

Share This