Linkbuilding strategie die 175,59% meer bezoekers kan opleveren

Voor zoekmachine optimalisatie zijn er veel factoren die een rol spelen. Eentje die al jarenlang als belangrijke ranking factor genoemd wordt is het verzamelen van backlinks. Met deze linkbuilding strategie verzamel je backlinks en dat op een manier die echt meer bezoekers kan opleveren.

Kijk, linkbuilding is een beetje als verkopen zonder product. En ik kan je alvast vertellen, de meeste marketeers vinden verkopen helemaal niet leuk. Daarom zijn ze marketeer geworden en geen verkoper.

Het lastige met linkbuilding is dat je heel erg vaak ‘nee’ te horen krijgt of zelfs helemaal geen reactie krijgt. Het is ook lastig om mensen te enthousiasmeren om een backlink te plaatsen naar jouw website. Wat levert het het bedrijf op om een link te plaatsen naar jouw website?

Met deze linkbuilding strategie ga je wel degelijk toegevoegde waarde bieden voor het bedrijf of de website die een backlink naar jou gaat plaatsen. Dat zorgt ten eerste voor vaker een ‘ja’ en dat maakt het leuker om te doen. En ten tweede gaan deze backlinks je meer waarde opleveren voor je SEO strategie.

Om het compleet te maken is dit een bewezen linkbuilding strategie die tenminste in één geval een stijging van 175,59% aan bezoekers heeft opgeleverd.

Stijging van bezoekers van 175,59%

 

Het bewijs dat deze linkbuilding strategie werkt

Maar goed, er staan talloze valse beloftes op het internet. Ook over linkbuilding. Je kan overal wel tips over linkbuilding vinden en sommige werken wel, andere niet. Dus om je kostbare tijd niet te verspelen zal ik beginnen met de resultaten van deze linkbuilding strategie.

Bovenstaande resultaten zijn van Brain Dean’s pagina over ‘onpage seo’. Met deze strategie groeide het aantal bezoekers op de pagina met 175,59%. Dat is toch een serieuze groei in bezoekers op de pagina.

Die bezoekers komen natuurlijk ergens vandaan. Linkbuilding is goed voor SEO en dus heeft linkbuilding zijn invloed op de positie in de zoekresultatenpagina. Voor Backlinko.com, de website van Brian Dean, betekende dat de toppositie in Google.

Krijg je met alleen deze linkbuilding strategie de toppositie in Google? Natuurlijk niet, ook de andere ranking factoren spelen hierin een rol, maar het heeft zeker invloed.

En er zijn meer voorbeelden. Een ongediertebestrijdingsbedrijf paste deze linkbuilding strategie ook toe en ook daar waren de resultaten positief.

Deze linkbuilding strategie kan je dus zeker helpen om meer bezoekers naar je pagina te trekken. Meer bezoekers naar je website kan leiden tot meer leads, meer klanten en meer omzet.

Benieuwd naar de linkbuilding strategie? Mooi, want dit is het moment suprême. Tijd voor de onthulling.

 

De Guestographic techniek

Deze linkbuilding strategie doet meer dan alleen backlinks werven. Je gaat aan de slag met het maken van hoogwaardige content. En dan heb ik het niet over blogs of video’s. Ik heb het over Infographics.

Infographics, je waarschijnlijk wel bekend, worden veel meer gedeeld dan blogs en leveren ook veel backlinks op. Volgens onderstaand onderzoek van Buzzsumo uit 2017 worden Infographics het meeste gedeeld.

En ja, misschien is deze informatie wat achterhaald en worden video’s nu meer gedeeld. Ik weet het niet maar het zal niet zo zijn dat infographics ineens een vrije val hebben gemaakt.

Met deze Infographics heb je dus content in handen die goed gedeeld wordt en dat zorgt voor meer bezoekers. Daarnaast zijn ook andere websites veel meer bereid om een infographics over te nemen en een backlink te plaatsen in ruil daarvoor.

Hierdoor zal dit leiden tot meer linkbuilding en meer social shares wat goed is voor je SEO.

 

Een infographic laten maken

Het maken van een infographic lijkt misschien een opgave maar dat hoeft het niet te zijn. Het maken van goede, hoogwaardige en uniek content zijn ook eisen die je stelt aan het maken van SEO content voor een blog of een artikel. Wat dat betreft is het maken van een infographic inhoudelijk niet moeilijker.

Het laten maken van een infographic is een logische volgende stap. Ja, je kan het ook zelf doen maar je wilt bij een infographic ook een hoogwaardige uitstraling. Een infographic is een combinatie van tekst maar zeker ook design. Het laten maken van een infographic kan al voor € 250 en als je hiervoor een freelancer zoekt waarschijnlijk nog goedkoper.

Zorg er voor dat je iemand inhuurt die veel ervaring heeft met het maken van infographics en bekijk altijd wat voor werk ze eerder hebben gemaakt.

Infographics bestaan nu al wat langer en zouden daardoor misschien wat minder populair kunnen zijn. Toch gaat de ontwikkeling altijd door en dat geldt ook voor infographics. Je kent de infographics die een afbeelding zijn en statisch zijn. Maar ben je ook bekend met de dynamische infographics?

Deze infographics trekt sowieso de aandacht door het visuele karakter. Hoeveel animated infographics heb jij tot op heden gezien? De impact van zo’n infographic is veel groter dan van een statische natuurlijk.

Ja, de investering is groter op zo’n dynamische infographic maar realiseer je dat er honderden infographics per dag verschijnen. Jouw infographic moet wel het verschil maken om op succesvolle wijze backlinks te werven.

 

Backlinks opbouwen door promotie

Wanneer je infographic klaar is dan heb je 20% van het werk gedaan. Plaats de infographic op je website en vul deze ook aan op een pagina met een tekstuele inleiding. Zoekmachines lezen immers tekst beter dan afbeeldingen zoals infographics.

Nu begint de echte linkbuilding strategie pas. De promotie, dat is 80% van het succes. Dus hier moet je veel aandacht aan besteden en als je wilt dat jouw infographic viral gaat dan is dat ook tijd sensitief.

Zodra je infographic live staat op je pagina ga je de volgende dingen doen.

  • Email marketing inzetten
  • Je sociale kanalen inzetten
  • Push bericht verzenden
  • Contact zoeken met journalisten en andere websites
  • Influencers bereiken

Email marketing inzetten is een logische stap. Stel je emaillijst op de hoogte van deze geweldige en unieke content die je hebt gemaakt. Uiteraard heb je op je pagina social buttons geplaatst om te zorgen dat de content deelbaar is via social media.

Zelf deel je jouw infographic natuurlijk ook via je eigen social media kanalen. Hier zit een geïnteresseerde doelgroep want ze volgen je niet voor niks. De kans dat zij deze content zullen waarderen is natuurlijk vrij groot. Juist voor social media is het belangrijk dat het snel gebeurd. Over het algemeen zal je zien dat content die het het eerste goed doet op social media het langduriger goed gaat doen.

Naast je emaillijst en de volgers van je sociale kanalen kan je natuurlijk ook een push bericht versturen naar de mensen die zich hiervoor hebben aangemeld. Een van de optie die je hiervoor hebt is Subscribers.

De content die je hebt gemaakt is van een hoog niveau. Daarbij worden infographics niet zomaar geplaatst zonder bronvermelding. Zoek daarom contact met journalisten, bloggers en website-eigenaren die schrijven over vergelijkbare content. Mensen met interesse in het onderwerp zullen sneller dit soort content oppikken en delen dan anderen.

Het vinden van deze mensen is eenvoudig. Zoek op de zoektermen waar je infographic over gaat en benader de mensen achter deze websites.

Influencers kunnen hier ook zeker een rol in spelen. En met influencers doel ik op de mensen die op social media veel over het onderwerp communiceren en een grote groep volgers heeft. Veel van deze influencers zal je al kennen maar je kan ook via Buzzsumo nieuwe influencers ontdekken. Type eenvoudig het onderwerp in en ontdek wie veel over deze content deelt.

 

Vergroot de kans op linkbuilding door wat extra’s te bieden

De journalisten, influencers, bloggers en andere website-eigenaren die je aanschrijft stel je niet alleen de vraag of ze jouw infographic willen delen, maar je gaat een stapje verder.

Het bedelen om backlinks werkt simpelweg niet tot nauwelijks. Maar biedt de personen die je aanschrijft om er een eigen inleiding bij te voegen. Zo bespaar je hun tijd en energie en vergroot je de kans dat ze de infographic opnemen.

Het is voor de website-eigenaar waardevolle content, een extra pagina op hun website over een relevant onderwerp en het kost ze geen enkele moeite.

Wat dit tevens voor voordeel heeft is de plek waar de backlink komt te staan. Jij schrijft de content op de pagina en dus kan je ook bepalen waar je de ruimte biedt aan een backlink. Linken die in de tekst zijn opgenomen hebben veel meer waarde dan linken die helemaal los op de pagina staan.

Door dit te doen heb je ook de kans om de controle te houden op wat er rond jouw infographic geschreven wordt. Zorg er wel voor dat ook dit stuk van de content van hoogwaardige content is en ook per pagina waar je voor schrijft uniek is. Dat betekent dat je voor elke backlink zelf een stukje tekst moet gaan schrijven.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis SEO Scan

Wil je hoger in Google komen? Maar lukt het niet. Dan kunnen wij je helpen. Doe de gratis SEO scan en binnen 24 uur weet jij wat je moet doen om hoger te komen in Google.

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Pin It on Pinterest

Share This