Aandacht trekken voor marketing met pattern interrupt

Dagelijks worden we honderden, misschien wel duizenden keren geconfronteerd met reclame uitingen. En dan heb je vandaag de dag ook nog eens die duizenden posts op de tijdlijn van je social media. Hoe val je op tussen al dat reclame geweld? Pattern interrupt is de oplossing om er tussenuit te springen.

 

Wat is een pattern interrupt?

Een patroon onderbreking is een techniek om een ​​bepaalde gedachte, een bepaald gedrag of een bepaalde situatie te veranderen. Gedragspsychologie en neuro-linguïstisch programmeren gebruiken deze techniek om denkpatronen en gedragingen te onderbreken en te veranderen. Het kan zo simpel zijn als het initiëren van een handdruk of zo definitief als het grijpen naar het moment van reizen of het vervullen van je bucketlist.

 

Wat heb je aan een pattern interrupt in je marketingactiviteiten?

Een pattern interrupt is het onderbreken van de routine. Elke dag dezelfde rit naar je werk, hetzelfde werk, dezelfde lunch, dezelfde weg naar huis, dezelfde programma’s op televisie en slapen in hetzelfde bed. Voor veel mensen is het leven een routine. Hoe doorbreek je dat, hoe haal je ze uit de routine om een keer iets anders te doen? Je trekt de aandacht en dan vertel je je verhaal. Dan plant je het zaadje om een behoefte te creëren.

 

Pattern interrupt voor social media

Tussen de vele posts per dag op de tijdlijn van je doelgroep wil je opvallen. Je wilt namelijk van deze doelgroep klanten maken. Zonder op te vallen kan je ook je dienst of product niet aanbieden. Ook hier is het continu scrollen door de tijdlijn een routine. Veel van de content die aangeboden wordt is hetzelfde. Een verjaardag, reclame, een foto van een uitje van het weekend, een post over hoe saai de werkdag is, weer reclame. Het is allemaal hetzelfde. Spring eruit met een pattern interrupt en grijp die aandacht.

 

Hoe pas je een pattern interrupt marketing toe?

Het gaat er dus om om de dagelijkse routine te onderbreken en de aandacht te trekken. Dit doe je met video’s of afbeeldingen. Plaats hierin iets onverwachts. Puur om de aandacht te trekken. Je kan kiezen voor een opvallende afbeelding en een tekst die een rol speelt in de call-to-action of duidelijk maakt maakt je wilt vertellen.

Wat je ook kan doen is je video beginnen met iets opvallends. Iets wat de aandacht trekt en daarna doorschakelen naar het ‘serieuze’ gedeelte. Het liefst hebben deze dingen natuurlijk met elkaar te maken maar er zijn ook voorbeelden waarbij deze zaken los van elkaar staan. Hieronder twee video’s die je laten zien hoe ze hiermee om zijn gegaan.

Pattern interrupt marketing techniek

Aangezien de aandachtsspanne van je doelgroep tegenwoordig niet langer dan die van een goudvis is is een pattern interrupt erg interessant. Zodra je de aandacht hebt is het lastig om deze vast te houden zorg daarom dat je deze opvolgt met waardevolle content. Om waarde te halen uit je marketinginvestering is dit het ideale moment om te eindigen met een call to action.

Trek de aandacht, biedt iets aan dat waarde heeft en vertel exact wat je wilt dat de bezoeker doet. Dat is de grootste kans om je bezoeker in beweging te brengen.

#1 Trek de aandacht met een pattern interrupt
#2 Biedt waardevolle content om duidelijk te maken wat de bezoeker kan verwachten
#3 Gebruik een duidelijke call to action om de bezoeker te activeren

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Online Marketing Scan?

Ja, ik wil vrijblijvend een gratis scan ontvangen van mijn website om meer klanten uit mijn website te halen.

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Pin It on Pinterest

Share This