Wat experts doen met een advertentiebudget van € 10 per dag

Adverteren op social media is kan op vele verschillende manieren. Facebook adverteren is hierin het populairst maar deze twee bewezen advertentiestrategieën kan je op praktisch elk social media kanaal toepassen.

Adverteren doen mensen op vele manieren en social media is een populair kanaal hierin. Het probleem waarom het vaak weinig klanten oplevert is omdat mensen het verkeerd aanpakken. De ‘promoot dit bericht’ button op Facebook is bijvoorbeeld een grote boosdoener. Het is een schande dat die optie bestaat eigenlijk.

In deze blog ga ik je laten zien hoe experts met slechts een advertentiebudget van € 10 per dag vele nieuwe klanten binnenhalen en hun omzet doen groeien. Dit zijn stuk voor stuk bewezen advertentiestrategiën. En voor slechts een tientje per dag voor elk ondernemer een grote kans.

Ik laat je deze twee strategieën zien met een advertentiebudget van € 10 per dag:

 

Advertentiestrategie #1: Van ijskoude suspects klanten maken

Voor elke advertentiestrategie kies ik in dit geval voor Facebook adverteren. Je kan ook kiezen voor een ander social media kanaal maar in dit geval biedt Facebook alle mogelijkheden die ik nodig heb.

Met een budget van € 10 per dag zou ik € 6 per dag inzetten om een artikel of blog te promoten. Dit artikel gaat over een onderwerp dat interessant is voor de doelgroep aan wie ik het product wil verkopen. Dit is gebleken uit de buyer persona die ik heb opgemaakt.

Het voordeel van Facebook adverteren is dat ik heel gericht te werk kan gaan. In dit geval kies ik ervoor om te targeten op mensen die de Facebookpagina’s van mijn concurrenten leuk vinden.

Het doel van de campagne is ‘website bezoeken’. Ik wil dus zoveel mogelijk bezoekers trekken naar mijn blog of artikel. Om het aantal klikken te maximaliseren gebruik ik een clickbait titel. Natuurlijk wel zonder onvoldoende waarde te bieden op de blog.

Ik richt me dus op bezoekers die mij waarschijnlijk nog niet kennen. Een beetje zoals cold calling, zeg maar ‘koud verkeer’.

De bezoekers die op dit artikel of deze blog terechtkomen zijn dus enigszins geïnteresseerd in het product dat ik wil verkopen in de toekomst. Op de pagina staat een link naar een lead magnet pagina om mensen die er klaar voor zijn al te converteren naar een lead. De bezoekers die niet converteren tot lead wil ik nadien nog een keer bereiken om een gericht aanbod te doen.

Daarom plaats ik een Facebook pixel op mijn website om de mensen die deze pagina bezoeken te kunnen retargeten. Ik spendeer € 3 per dag aan retargeting. Ik weet dat ze interesse hebben in het onderwerp want ze hebben mijn blog erover gelezen. In de retargeting advertentie plaats ik een lead magnet.

Let erop dat je de mensen die al geconverteerd zijn tot lead uitgesloten worden van de retargeting campagne.

Het doel is op dit moment nog niet om het product te verkopen maar puur om leads te genereren. Met deze leads kan ik via email marketing later verschillende producten gaan aanbieden.

Maar uiteraard laat ik de kans niet liggen om direct een product te verkopen. Ik biedt ze daarom op de bedankpagina van de lead magnet meteen een product aan tegen een lage prijs maar met een hoge waarde. Een tripwire zoals conversie optimalisatie experts zouden zeggen.

Ik heb nog € 1 over van mijn € 10 per dag budget en die zet ik in om de mensen die wel de lead magnet hebben afgenomen maar niet de tripwire hebben gekocht te retargeten met het doel om ze alsnog te converteren op de tripwire.

 

Advertentiestrategie #2: Haal geïnteresseerde bezoekers terug om er klanten van te maken

Een andere advertentiestrategie die zeer succesvol is is om de bezoekers van jouw verkooppagina te retargeten. Ze zijn op dat moment wel op jouw verkooppagina of productpagina geweest maar hebben het product niet gekocht. Dit weet ik omdat ze de bedankpagina niet hebben gezien.

Met de Facebook pixel kan ik de bezoekers van de specifieke productpagina selecteren en de mensen die de bedankpagina wel hebben gezien uitsluiten. Zo kan ik heel gericht te werk gaan.

Met een advertentiebudget van € 10 per dag kan je ervoor kiezen om de groep die je wilt bereiken nog specifieker te maken. Wat je doet is om een targeting optie toe te voegen zoals bijvoorbeeld een regio voor lokale ondernemers of volgers van specifieke Facebookpagina’s.

Hierdoor is jouw selectie niet alleen specifieker en daardoor relevanter maar kan je ook jouw advertentie relevanter maken door de juiste content te gebruiken.

In de advertentie geef ik een opsomming van redenen waarom de bezoeker terug moet komen naar mijn landingspagina om het product alsnog te kopen. Sociale bewijskracht kan hier een grote rol in spelen.

De landingspagina van de campagne is de productpagina. Je kan ervoor kiezen om een andere meer relevante landingspagina te maken speciaal voor deze advertentiecampagne. Hoe relevanter, hoe groter de kans op conversie. Bedenk je ook dat de productpagina de bezoeker de eerste keer niet verleid heeft om het product te kopen. Al kan dit natuurlijk ook een andere reden hebben gehad.

 

Conclusie

En zo verdienen online ondernemers hun geld met Facebook adverteren. Natuurlijk zijn er nog andere Facebook advertentiestrategiën die geld voor je kunnen opleveren. Het belangrijkste is dat je in elk geval goed nadenkt voor jouw marketingfunnel of salesfunnel.

Zorg dat je weet wat een bezoeker jou gemiddeld oplevert. Zodra je dit weet dan weet je ook wat je mag uitgeven aan om een nieuwe bezoeker naar jouw website te trekken. Om zoveel mogelijk bezoekers aan te kunnen trekken wil je de gemiddelde waarde van een bezoeker maximaliseren.

Heb jij nog goede advertentiestrategieën die je met een budget van € 10 per dag kan inzetten?

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Online Marketing Scan?

Ja, ik wil vrijblijvend een gratis scan ontvangen van mijn website om meer klanten uit mijn website te halen.

Pin It on Pinterest

Share This