Reviewmarketing voor advocaten

Als advocatenkantoor kan je nog zo hard je best doen zonder goede reviews sta je direct 2-0 achter. Reviewmarketing is de sleutel tot succes voor het werven van nieuwe cliënten. Dit is niet zomaar iets dat ik verzin maar dit blijkt uit een onderzoek over reviewmarketing voor advocatenkantoren.

Het is daarom een gemiste kans wanneer je niet aan de slag gaat met reviewmarketing op het internet.

Wij behandelen in dit artikel:

  1. Maak profielen aan op platformen voor online reviews
  2. Stimuleer het achterlaten van een review
  3. Vergroot de kansen op een review
 

De impact van reviewmarketing voor advocatenkantoren

Uit een onderzoek onder 300 deelnemers bleek dat online reviews enorm belangrijk zijn in hun keuze voor een advocaat. Sterker nog het merendeel gaf aan dat het beslissend is in hun keuze voor een advocaat.

De highlights uit het onderzoek:

  • Bijna 84% van de respondenten zei dat ze geen advocaat inhuren die een lagere beoordeling heeft dan 4 sterren
  • Ongeveer 24% zei dat ze geen advocaat inhuren die minder dan 5 sterren heeft
  • Slechts 8,54% gaf aan dat online reviews geen rol spelen in hun keuze voor een advocaat

 

De uitdaging van reviewmarketing

Je levert goed werk, cliënten zijn tevreden en toch lukt het je maar zelden om een positieve review te krijgen. Klinkt bekend? Mensen die ontevreden zijn plaatsen namelijk al heel snel een negatieve review online. Mensen die positief zijn hoor je maar zelden. En dat is jammer. Het geeft immers een vertroebelt beeld van de werkelijkheid.

Daarom gaan we in dit artikel in op reviewmarketing speciaal voor advocatenkantoren.

 

#1 Maak profielen aan op platformen voor online reviews

Wanneer iemand een review wilt plaatsen dan moet dat uiteraard wel mogelijk zijn. Het begint dus allemaal met online review accounts. Jouw advocatenkantoor moet namelijk vindbaar zijn.

Daarom maak je een account aan op de volgende platformen:

  • Google Mijn Bedrijf account
  • Facebook
  • Trustpilot
  • Klantenvertellen.nl
  • Legalspot.nl

 

#2 Stimuleer het achterlaten van een review

De enige manier om de negatieve reviews die vrijwel altijd eens de kop opduiken de kop in te drukken is om daar heel veel positieve reviews tegenover te stellen. En daar ga jij actief mee aan de slag.

Dat betekent dat je op de website van jouw advocatenkantoor een link staat naar een plek om een review achter te laten. Maar dit vermeld je ook in jouw email handtekening en cliënten die je hebt bijgestaan stuur je na afhandeling van de zaak een email met een verzoek om een review te plaatsen. Email marketing kan je inzetten voor meer dan alleen nieuwe cliënten binnenhalen.

Zet je email marketing in dan kan je dit proces ook automatiseren met de inzet van marketing automation. Hoe meer je automatiseert hoe meer tijd je overhoudt om je cliënten bij te staan.

 

#3 Vergroot de kansen op een review

Toch kan het makkelijk maken van het achterlaten van een review niet genoeg zijn. Ook al willen mensen wel een review achterlaten, het wordt snel vergeten door de waan van de dag. En daarom kan je ervoor kiezen om wat extra’s te doen.

Het maandelijks verloten van een dinerbon onder de personen die een review hebben achtergelaten in die periode. Ongeacht of de review positief of negatief is, ze maken allemaal kans op die dinerbon.

Het klinkt misschien wat goedkoop maar soms is een kleine incentive nodig om mensen te stimuleren om daadwerkelijk in actie te komen en een review te plaatsen.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Online Marketing Scan?

Ja, ik wil vrijblijvend een gratis scan ontvangen van mijn website om meer klanten uit mijn website te halen.

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Pin It on Pinterest

Share This