Hoe kom je op de voorgestelde lijst van Twitter?

Twitter gebruikt een speciaal algoritme om voorgestelde accounts te bepalen voor elke Twitter-gebruiker. Het algoritme bepaalt welke gebruikers waarschijnlijk andere gebruikers aanspreken op basis van de accounts die beide gebruikers volgen, de inhoud en hashtags die worden gebruikt in tweets, de frequentie van tweeten en andere variabelen. Er is geen redactionele interventie betrokken bij het selecteren van de gebruikers die verschijnen op de lijst ‘Wie te volgen’ voor andere gebruikers. Je kunt echter betalen om jouw account te laten verschijnen in de ‘Wie te volgen’ lijsten van anderen.

 

Volg gebruikers met gemeenschappelijke interesses

Twitter-groepen vormen zich over het algemeen rond gemeenschappelijke belangen, zoals politieke belangen, zakelijke belangen, hobby’s, eten, onderwijs, amusement en elk ander onderwerp dat individuen op het platform kunnen bespreken. Hoe vaker je tweet over jouw interesses, hoe groter de kans dat jouw account wordt aanbevolen voor mensen met vergelijkbare interesses.

 

Gebruikers met gemeenschappelijke volgers en gevolgde accounts

Een andere belangrijke factor die bepaalt wie wordt aanbevolen in de lijst ‘Wie te volgen’ van een andere gebruiker, zijn gewone volgers en gemeenschappelijke accounts die jullie beiden volgen. Twitter geeft zelfs een link weer naar een lijst met veelvoorkomende volgers onder het item van de voorgestelde gebruiker in de widget ‘Wie te volgen’. Controleer de volgerslijsten van degenen die jij volgt en volg vervolgens de gebruikers die zij volgen om jouw bereik op het netwerk te vergroten.

 

Follow Fridays

Elke vrijdag promoten Twitter-gebruikers hun favoriete accounts en volgers door de hashtag “#FF” te gebruiken in tweets. Hoewel deelname aan Follow Fridays jouw account niet automatisch vermeldt op de ‘Wie te volgen’ lijst van anderen, kun je wel communiceren met nieuwe, aanbevolen gebruikers om jouw netwerk te verbreden. Verbinding maken met andere gebruikers met vergelijkbare interesses is een sleutelfactor om aanbevolen te worden in de lijst met ‘Wie te volgen’ gebruikers.

 

Promoot jouw account

Gesponsorde accounts zijn gericht op bepaalde gebruikers op basis van interesses en volgers. Gesponsorde accounts verschijnen boven aan de widget ‘Wie te volgen’ van de beoogde gebruikers in hun Twitter-tijdlijn. Gebruikers kunnen gesponsorde accounts verwijderen door op de koppeling “Sluiten” te klikken onder het item. Je kunt ook bekendheid krijgen voor jouw product of service met gerichte gepromote tweets op het platform. Open een Twitter Ads-account en start met adverteren op Twitter om meer volgers te werven of je tweets breder te verspreiden.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Social Media Scan

Lukt het je maar niet om veel volgers te krijgen op social media? Of lukt het niet om meer omzet te genereren met social media? Doe dan de gratis social media scan. Binnen 24 uur weet je wat je fout doet.

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Pin It on Pinterest

Share This