Facebook Adverteren Succesvol Voor Tandartsen

Is Facebook adverteren zinvol voor tandartsen? Haal je er nieuwe patiënten mee binnen? Of is het zonde van de investering en tijd? In dit artikel laten we een succesverhaal zien van een tandarts die via Facebook adverteren nieuwe patiënten binnenhaalde.

Facebook adverteren is kansrijk voor tandartsen om de volgende redenen.

  • Groot bereik
  • Door targeting de ideale klant aanspreken
  • Geen lange termijn contracten waar je aan vast zit
  • Lage investering

Maar hoe pak je Facebook adverteren voor tandartsen succesvol aan? Onderstaand voorbeeld laat zien hoe je met een kleine investering op Facebook adverteren nieuwe patiënten binnenhaalt. Een interessante kans voor het voeren van tandarts marketing.

 

Resultaat van Facebook adverteren voor tandartsen

Een marketing consultant hielp een tandarts in Engeland aan 50 leads voor zijn tandartspraktijk. De 50 leads werden gerealiseerd in 2 weken tijd. De leads kunnen dankzij het werven van de telefoon en emailgegevens opgevolgd worden voor verdere acties of voor het maken van een afspraak. Hiervoor werd slechts £ 2,50 per lead betaald. Dit kan ook bij jouw tandartspraktijk gebeuren.

Er zijn 3 simpele punten waar je aandacht dient te besteden.

 

1. Wat is het pijnpunt van de potentiële patiënt?

Soms hebben potentiële patiënten een duwtje in de rug nodig om iets te ondernemen. Om dit duwtje te kunnen geven is het noodzakelijk om te weten wat hetgeen is dat de potentiële patiënt echt nodig heeft. Wat is hun behoefte? Wat is hun uitdaging? Waar willen ze mee geholpen worden? Als je hun pijnpunt kent dan kan je ze direct aanspreken. Voor sommige patiënten kan het bijvoorbeeld zijn dat mensen met tegenzin naar de tandarts gaan.

 

2. Op welke aanbieding zitten patiënten te wachten?

Als je een succesvolle Facebook adverteren voor tandartsen campagne wil voeren dan is het noodzakelijk dat je een aanbieding hebt die mensen in beweging brengt. Om patiënten in beweging te brengen die met tegenzin naar de tandarts gaan bedacht de marketing consultant het ‘gratis tandarts programma voor mensen met angst voor de tandarts’.

 

3. Het gratis tandarts programma voor mensen met angst voor de tandarts

Door de tandarts te profileren als een tandarts die rekening houdt met de angst van mensen trek je een heel ander publiek aan. In praktische zin houdt de tandarts niet alleen meer rekening met de patiënt tijdens de behandeling maar wordt ook de drempel voor een eerste contact verlaagd. Zo kunnen de potentiële patiënten eerst eens komen rondkijken in de praktijk, kennismaken met het personeel of een laagdrempelige controle laten uitvoeren als ze zich daarvoor voldoende op hun gemak voelen. Om de kostbare tijd van de tandarts te besparen wordt de eerste kennismaking verzorgt door de praktijkmanager. Het doel is uiteraard dat de patiënt zijn eerste afspraak direct inplant tijdens het bezoek.

 

Kansrijke doelgroep voor tandartsen

Er is gekozen voor deze specifieke doelgroep omdat mensen met angst voor de tandarts vaak lange tijd niet bij de tandarts zijn geweest. Dit betekent dat er achterstallig onderhoud te verrichten is en dat heeft invloed op de klantwaarde. Daarnaast is dit een patiënt die, wanneer die zich goed voelt bij een tandarts, niet snel van praktijk zal wisselen. Dit is positief met het oog op de Customer Lifetime Value.

 

Opstellen van de ideale Facebook advertenties voor tandartsen

De tekst van een Facebook advertentie voor tandartsen is bijzonder belangrijk. Naast de afbeelding is dit hetgeen op basis waarvan besloten wordt of er op de advertentie wordt geklikt of niet. Daarvoor werd de volgende advertentie opgesteld.

 

1. Aandacht trekken van de angst patiënten

Denk aan een tekst als ‘Maakt het je angstig als je denkt aan een bezoek aan de tandarts?’ De patiënt voor wie dit geldt herkent zich hier in en dat zorgt voor aandacht voor de advertentie.

 

2. Voordelen benadrukken

Benadruk de voordelen van het ‘tandarts programma voor patiënten met angst’. Benadruk daarnaast ook wat de voordelen zijn als ze wel een verzorgde mond hebben doordat ze regelmatig de tandarts bezoeken.

 

3. Contactgegevens achterlaten moet eenvoudig zijn

Maak het makkelijk om je contactgegevens achter te laten door je landingspagina goed in te richten of doe dit binnen de Facebook omgeving.

 

4. Kies de beste afbeelding

De ervaring leert dat potentiële patiënten beter reageren op een natuurlijke foto dan een foto waarvan je zien dat het modellen zijn. Realisme helpt je geloofwaardigheid te vergroten en heeft daarmee een positief effect op je campagne. Maak daarom een ‘echte’ foto van de tandarts en een patiënt die in de stoel zit. Uiteraard met zijn of haar toestemming. Een alternatief is overigens kiezen voor een pattern interrupt afbeelding.

 

Jouw eigen Facebook adverteren voor tandartsen campagne?

Uiteindelijk leverde deze campagne 50 leads op voor een tandartspraktijk in Engeland. Dit kunnen we in Nederland ook voor jou realiseren. Met een aantal kleine optimalisaties kan er wellicht een nog hoger rendement gerealiseerd worden. Interesse?

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Social Media Scan

Lukt het je maar niet om veel volgers te krijgen op social media? Of lukt het niet om meer omzet te genereren met social media? Doe dan de gratis social media scan. Binnen 24 uur weet je wat je fout doet.

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Pin It on Pinterest

Share This