Google Hotel Ads

Misschien ben je al bekend met Google Adwords maar ken je Google Hotel Ads ook al? Dit is Google Adwords speciaal voor hotels en vakantiehuisjes. Een tool van Google om meer bezoekers naar websites te brengen waar je een hotelkamer kan reserveren.

In het eerste half jaar van 2018 meldde Google al dat zij 65% meer leads naar hotels heeft gestuurd via Google Hotel Ads. Een interessant online marketing kanaal dus voor hotels.

 

Hoe werkt Google Hotel Ads?

Wanneer je zoekt op Google naar een hotel dan krijg je een andere tool te zien dat je gewend bent. Dit is een wizard die ervoor zorgt dat mensen sneller vinden wat ze zoeken maar ook dat meer mensen hier gebruik van gaan maken.

Zoals je kan zien wordt ook Google Maps ingezet om het de bezoeker makkelijker te maken. In één overzicht kan je zien welke hotels in de buurt zijn en wat de kosten van een kamer in dat hotel zijn.

Voor Google is het vergroten van het gebruiksgemak een belangrijk onderdeel in de online marketing strategie. Hierin is Google Hotel Ads een mooie tool om dit te verzorgen.

 

Google Hotel Ads levert je hotel reserveringen op

Zoals je gewend bent met SEA stuurt Google Hotel Ads bezoekers naar specifieke landingspagina’s waar de boeking daadwerkelijk plaats kan vinden. Het verschil is echter dat je hiermee hotels kan vergelijken, iets wat met Adwords niet kan.

De naam zegt eigenlijk al genoeg. Het is een online marketing kanaal waarop je kan adverteren maar zoals je gewend bent van Google wordt de beste ervaring geboden. Een zo compleet en relevant mogelijk aanbod, ook wanneer het hotel er niet voor betaald.

Naast de prijzen kan de bezoeker ook de reviews direct zien. Reviewmarketing speelt dus een grote rol in het maken van de keuze voor een hotel. Daarom is het als hotel ook belangrijk energie te stoppen in reviewmarketing.

Wat Google Maps al laat zien is dat ook locatie een belangrijke rol speelt. Denk daarom ook aan lokale SEO. Zeker voor de gratis vermeldingen in Google Hotel Search.

 

Adverteren op Google Hotel Ads

Wanneer je naar een van de hotels klikt via Google Hotel Search dan zie je al snel hoe je kamer kunt reserveren. Dit zijn bij hotels eigenlijk bijna alleen maar online hotel platformen zoals Booking.com. Dit zijn de bedrijven die dus betalen om hotel reserveringen binnen te krijgen via Google Hotel Ads.

Adverteren met Google Hotel Ads werkt via feeds. Dat is dan ook de reden waarom bedrijven zoals Booking.com en Trivago veelal gebruik maken van Google Hotel Ads. Echter zie je praktisch geen enkele hotelketen die hier gebruik van maakt.

 

Google Hotel Ads in 3 stappen

  1. Evenals bij Google Shopping werk je bij Google Hotel Ads met feeds waarin bijvoorbeeld prijzen en beschikbaarheid af te lezen zijn.
  2. Koppel Google Hotel Center met jouw Google Ads account.
  3. In Google Ads zet je jouw Google Hotel Ads campagnes op door het budget en de prijzen in te stellen.

En zo ben je aan de slag met Google Hotel Ads.

Wanneer je het echt goed wil aanpakken dan zorg je er ook voor dat potentiële hotelgasten ook binnen in het hotel kunnen kijken met Google streetview. Dit helpt je met je online marketing voor een betere beleving bij het boeken en beter gevonden worden in Google.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis SEA Scan

Google Ads, voorheen Adwords, kan een kostbare zaak zijn. Zeker wanneer de resultaten achterblijven. Wij kennen alle geheimen van SEA. Laat ons een gratis en vrijblijvende scan uitvoeren.

Pin It on Pinterest

Share This