Cross selling met Facebook advertenties

Iets verkopen aan bestaande klanten is makkelijker dan het binnenhalen van een nieuwe klant. Dat betekent ook dat de conversiepercentages hoger zullen liggen. Daarom is cross selling erg interessant voor bedrijven. Met Facebook adverteren is het mogelijk om te cross sellen. Leer hoe je cross sell campagnes laat draaien op Facebook.

Volgens een onderzoek van Adobe komt 41% van alle omzet bij terugkerende klanten vandaan. De gemiddelde omzet per bezoek is 497% hoger wanneer deze bij een terugkerende klant vandaan komt dan wanneer deze bij een nieuwe klant vandaan komt.

Dit valt ook te verklaren. De klant heeft immers al een vertrouwensband opgebouwd met de leverancier, jouw bedrijf. Door goede service, goede kwaliteit en een goede beleving is er verwachtingspatroon ontstaan dat het een goede keuze is. Door dezelfde leverancierskeuze opnieuw te maken bevestigt de klant ook aan zichzelf dat het de juiste keuze is was.

 

Verdien meer aan klanten die onlangs een aankoop

Cross sell marketingcampagnes zijn dus een potentiële goudmijn. Aan de hand van remarketing campagnes op bestaande klanten kan je hiervan profiteren. Dit geldt uiteraard wel voor bedrijven waarbij er een online transactie plaatsvindt.

Een van de marketingstrategieën voor cross selling is het aanbieden van gerelateerde producten bij recente aankopen. Door remarketing op Facebook in te zetten kan je de kopers van producten op je website remarketen.

Maak behulp van een pixel op de bedankpagina kan je de groep via custom audiences remarketen. Biedt hen aanvullende producten aan die goed aansluiten bij de aankoop die ze onlangs hebben gedaan.

Het is verstandig om de producten die je aanbiedt wel te excluden wanneer ze deze al hebben aangeschaft bij jouw product. Anders gaat dit ten kosten van je conversiepercentages en van je marges.

 

Conclusie

Met deze simpele en snelle Facebook advertentiestrategie kan je de omzet van jouw website of webshop vergroten. Verkopen aan klanten met wie jij al een relatie hebt is makkelijker en dus goedkoper dan verkopen aan nieuwe klanten.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Gratis Social Media Scan

Lukt het je maar niet om veel volgers te krijgen op social media? Of lukt het niet om meer omzet te genereren met social media? Doe dan de gratis social media scan. Binnen 24 uur weet je wat je fout doet.

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Pin It on Pinterest

Share This