Social media adverteren voor hotels

De tijd van adverteren in kranten, radio en televisie is voorbij. Althans voor slimme marketing managers bij hotels. Op social media kan je een veel gerichter bereik realiseren tegen lagere kosten. Social media adverteren is voor hotels de kans om snel meer hotelkamers te vullen.

Daarom kan ik niet begrijpen dat er nog steeds hotels zijn die marketing budget reserveren voor televisie of radio reclame.

Ik zal je daarom de kansen laten zien die er zijn voor hotels en hoe je met social media adverteren succes behaalt.

 

Hoe zet je social media adverteren in voor hotels?

Als hotel zijnde werkt social media adverteren eigenlijk hetzelfde als voor andere branches. Het draait namelijk zoals alles bij online marketing om de behoeftes kennen van jouw doelgroep.

Maak daarom een buyer persona en kijk welke content je kan maken om jouw doelgroep te helpen om hun behoefte te bevredigen. Hiervoor teken je een buyer journey uit en creëer je de juiste landingspagina’s om jouw bezoekers te converteren.

De volgende stap is om bezoekers te krijgen naar jouw landingspagina. Maak hiervoor de juiste advertenties. En dit zijn advertenties die inspelen op de behoeftes die blijken uit de buyer persona.

Maak hier vele varianten van en test ze allemaal met een klein budget. Degene die werken kan je opschalen, degene die niet werken kan je stopzetten.

Testen, meten en optimaliseren dus. En dat continu herhalen. Hiervoor moet je dus wel de pixels plaatsen om succes van een boeking te kunnen meten. Stel ook doelen in op Google Analytics.

En voor ik het vergeet. Meet het aantal boekingen, dat is essentieel. Maar kijk ook naar het aantal klikken op jouw advertentie. Teken de conversiepercentages uit om te zien waar je kan optimaliseren. Is de advertentie goed? Is de landingspagina goed? Is het boekingsproces goed genoeg?

 

Social media platforms om op te adverteren als hotel

Als hotel zijnde heb je geluk dat je eigenlijk op elk social media platform kan adverteren. Heel de wereld slaapt namelijk in hotels want iedereen gaat op vakantie of een weekendje weg.

 

Facebook adverteren

Op Facebook heb je het grootste online bereik in social media en kan je met Facebook adverteren voor jouw hotel heel gericht te werk gaan. Er zijn namelijk heel veel interessante targetingopties die Facebook biedt voor hotels.

 

Instagram adverteren

Instagram is een social media kanaal waarmee je heel erg gericht kan inspelen op het vergroten van reisinspiratie. Met Instagram adverteren voor hotels kan je namelijk op dezelfde manier targeten als Facebook. Daarbij heeft het een groot voordeel dat je hier direct een link naar een landingspagina kan opnemen. Bij een reguliere post kan dit namelijk niet.

 

Youtube adverteren

Eentje die we echt niet mogen vergeten is Youtube adverteren voor hotels. Het is namelijk dé manier om beleving en inspiratie te stimuleren tegen vrij lage kosten en zeer gericht. Je kan namelijk hele interessante combinaties maken met Google zoekgedrag om jouw video advertenties te laten zien aan het juiste publiek.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Social Media Scan

Lukt het je maar niet om veel volgers te krijgen op social media? Of lukt het niet om meer omzet te genereren met social media? Doe dan de gratis social media scan. Binnen 24 uur weet je wat je fout doet.

Pin It on Pinterest

Share This