8 tips om meer bezoekers te krijgen op je website

Je hebt een mooie website of webshop maar er komen maar mondjesmaat mensen op je website? Dan is dit een artikel dat je kan helpen om meer bezoekers te krijgen op je website. Met deze 8 tips trek je meer bezoekers naar je website toe en ze zijn niet eens ingewikkeld.

 
Dit zijn de 8 tips om meer bezoekers te krijgen op je website:

1. Begin met bloggen
2. Link naar andere websites
3. Deel je content op social media
4. Ga het gesprek aan met je bezoekers
5. Email marketing om meer bezoekers te vinden
6. Push bericht
7. Influencers kunnen jou helpen
8. Update je content
 

#1 Begin met bloggen

Deze ken je waarschijnlijk al maar het schrijven van blogs en artikelen helpen je om meer bezoekers te trekken. Als je niks zegt is er ook niemand die naar je luistert. Zorg er daarom voor dat je continu blijft communiceren.

De kans is vrij groot dat je dit al doet maar dat op de meeste van je blogberichten slechts enkele bezoekers terechtkomen. Als je weinig bezoekers trekt met je content dan is het zonde van je tijd. Probeer daarom altijd zoveel mogelijk bezoekers naar je blogberichten te trekken. Vanaf daar verspreiden ze zich over je gehele website.

 

#2 Link naar andere websites

De truc om te zorgen dat mensen naar je luisteren is om ze iets waardevols te vertellen. Als je dat niet doet dan is het simpelweg niet relevant. Je versterkt je verhaal vaak door te vertellen waar je je informatie vandaan haalt. Dat maakt het geloofwaardiger.

Dit is vooral belangrijk in hoe je overkomt op je bezoekers. Zien ze je als een expert of ben je niet geloofwaardig? Als je overkomt als een expert dan ben je betrouwbaar en zullen ze ook sneller wat van je aannemen en uiteindelijk van je kopen. Daarom dragen ze graag witte doktersjassen in tandpasta reclames.

Maar je bent hier om meer bezoekers naar je website te krijgen. Hoe helpt een link naar een andere website daarbij? Wanneer je een link opneemt in een blog of artikel naar een andere website dan is die website-eigenaar daar normaal gesproken erg blij mee. Het is goed voor zijn zoekmachineoptimalisatie en helpt hem ook bij zijn rol als expert. Wat je kan doen in zo’n geval is de website-eigenaar waar je naar linkt een mailtje sturen.

Voorbeeld:
Dag Richard,

Ik heb een artikel geschreven over X en heb daarin doorverwezen naar jouw pagina omdat ik zo onder de indruk was van jouw artikel.

Groet,

Pim

PS ik zou het erg waarderen als je mijn artikel deelt op je sociale kanalen

Aangezien je linkt naar deze website en hem daar eigenlijk mee respecteert zal hij zich waarschijnlijk gevleid voelen. De kans dat hij je artikel deelt is daarom aanwezig.

 

#3 Deel je content op social media

Uiteraard deel je zelf ook je blog of artikel op je social media kanalen. Daar zitten namelijk je volgers en het creëert bereik voor je blog. Zet het daarom in.

Wees echter niet te makkelijk door gewoon de link te delen. Door een paar regels te schrijven op social media zelf waarbij je het artikel introduceert maak je het een stuk persoonlijker. Vertel ze bijvoorbeeld wat ze geleerd hebben wanneer ze het artikel hebben gelezen of hoe het hen helpt in hun dagelijkse leven.

Een van de nadelen van social media is dat het vrij vluchtige media zijn. Sowieso Twitter heeft een zeer korte aandachtsspanne en hoewel die van andere social media platforms langer zijn geven ze je maar een paar dagen een push op je artikel. Daarna komt er zo nu en dan misschien nog wat binnen maar daar houdt het mee op.Het is zulke goede content dat het zonde is om daar maar zo kortdurig gebruik van te maken. Hergebruik je content daarom. Post het bijvoorbeeld elk kwartaal op Twitter, LinkedIn of Facebook. Hoe vaak je dit doet is natuurlijk afhankelijk van je eigen planning maar vergis je niet, content is herbruikbaar en zeker via social media.

 

#4 Ga het gesprek aan met je bezoekers

Op je blog of op je social media kanalen reageren bezoekers. Buiten het feit dat het simpelweg beleefd is om te reageren op deze reacties is het ook goed voor je merkbeleving en zelfs voor je positie in de zoekmachine om hierop te reageren. Kijk maar eens op YouTube. Op sommige video’s wordt af en toe een reactie geplaatst, maar als je een video hebt waar heel de dag op gereageerd wordt dan zal je zien dat deze veel meer views haalt.

Youtube ziet een reactie namelijk als een indicator om te zien of de content waardevol is. Iemand neemt namelijk de moeite om erop te reageren. Dat kost veel meer moeite dan een ‘vind ik leuk’ aanklikken of zelfs helemaal geen interactie vanaf de bezoeker.

Youtube is natuurlijk onderdeel van Google. Als Youtube zo werkt, denk je dan niet dat Google hier ook waarde aan hecht?

Van Facebook weten we allemaal dat niet elk bericht dat je plaatst verschijnt op de tijdlijn van je volgers. Echter elke keer als iemand reageert op een post is dat wel een indicator, ook voor Facebook, dat deze content waardevol is. De kans is daarmee groter dat het bericht alsnog op een tijdlijn van iemand verschijnt of dat je volgende bericht meer volgers zal bereiken.

Reageer dus op elke reactie. Dit zal namelijk leiden tot meer reacties. Je bent namelijk tastbaar en bereid het gesprek aan te gaan in plaats van alleen maar te zenden. Als je hier slim mee omgaat reageer je niet alleen maar probeer je ook het gesprek gaande te houden. Hoe? Reageer niet alleen op wat er gezegd wordt maar stel een wedervraag. Hiermee stimuleer je de kans dat het gesprek een vervolg krijgt en dat er dus nog meer reacties komen.

 

#5 Email marketing om meer bezoekers te vinden

Heb je een lijst met emailadressen van je websitebezoekers? Bijvoorbeeld een nieuwsbrief die je van tijd tot tijd verstuurt of leads die je hebt verzamelt door bepaalde acties? Of een andere vorm van email marketing. Gebruik deze emailadressen dan ook om je laatste artikel of blog aan te prijzen. Dit is waardevolle content dus je kan ervan uitgaan dat dit interessant voor ze is.

Heb je een grote emaildatabase en biedt je verschillende producten of diensten aan? Dan kan het nog weleens helpen om te segmenteren binnen je emaildatabase. Stel je hebt een webshop voor kleding en je hebt zowel dameskleding als herenkleding. Dan is het voor een man veel interessanter om emails te krijgen met blogs over mannenkleding dan over dameskleding. Zo zijn er natuurlijk nog wel meer zaken waar je op zou kunnen segmenteren. Hoe specifieker je bent hoe beter want dan ben je ook relevanter.

Dus zodra je blog live staat verstuur je een email naar je doelgroep. De kans is namelijk groter dat deze dan viral gaat op social media. Als je te lang wacht met versturen dan zal de link zo nu en dan gedeeld worden en geen grote impact hebben. Het aantal keren dat het gedeeld wordt versterkt elkaar namelijk enorm. Dit is dus tijd sensitief. Om te zorgen dat bezoekers het kunnen delen heb je natuurlijk wel share-buttons nodig op de pagina waar je artikel of blog staat.

 

#6 Push bericht

Op je website komen ook veel mensen die zich niet inschrijven voor een nieuwsbrief of iets downloaden. Deze mensen kan je toch aanbieden om op de hoogte te blijven van jouw content. Een tool als subscribers kan je hierbij helpen.

Als je op een website komt zie je steeds vaker een pop up verschijnen waarin wordt gevraagd of je op de hoogte gehouden wilt worden van het laatste nieuws. Dat is de tool waar we nu over praten. Als je daar namelijk ja tegen zegt dan kan de websitebeheerder jou een bericht sturen als zijn laatste artikel live staat.

Ook dit doe je weer zo snel mogelijk nadat je het artikel op je site hebt gezet. Op die manier probeer je bij te dragen aan de kans dat het viral gaat.

 

#7 Influencers kunnen jou helpen

Er is nog een manier om meer bezoekers naar jouw website te trekken. Schakel de hulp van influencers in. Met behulp van de tool Buzzsumo kan je namelijk zien wie wat gedeeld heeft. Het werkt heel simpel.

Ga naar Buzzsumo en tik de titel van jouw laatste blog in. Dan krijg je een lijst te zien van mensen die het gedeeld hebben.

Deze mensen kan jij vervolgens benaderen met de vraag of ze ook jouw artikel zouden willen delen.

 

#8 Update je content

Wie wil er verouderde content lezen? Niemand. Iedereen wil altijd de laatste versie lezen. Daarom kiest Google er ook voor om content die meer recent is een voordeel te geven ten opzichte van content die wellicht achterhaald is. Gebruik daarom deze SEO-tip om te zorgen dat je niet wegzakt in de zoekmachines.

Update één keer per jaar je belangrijkste blogs en artikelen. Op die manier voorzie je je bezoekers van verse content die niet achterhaald is maar weet Google ook dat deze content nog actueel is.

Verander niet slechts een paar woorden maar voeg een nieuwe alinea toe die de bezoeker nog verder helpt in zijn zoektocht naar een oplossing.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Online Marketing Scan?

Ja, ik wil vrijblijvend een gratis scan ontvangen van mijn website om meer klanten uit mijn website te halen.

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Pin It on Pinterest

Share This