Traffic genereren op 55 manieren [Ultieme lijst]

Vind je het lastig om meer bezoekers naar je website te krijgen? Met deze lijst laten we je alle manieren zien die je kan gebruiken om meer bezoekers te trekken. Traffic genereren kan namelijk op meerdere manieren. In deze ultieme lijst vind je marketingtechnieken waar je niet eerder aan gedacht hebt.

Traffic genereren wordt op deze manier een stuk makkelijker. Kies de manier die het beste bij je doelgroep past en je bent klaar om meer traffic te genereren.

Niet elke oplossing namelijk even geschikt voor elke doelgroep. Kijk daarom altijd goed waar je doelgroep zich bevindt. Het is namelijk zinloos om traffic te genereren van plekken waar je doelgroep zich niet bevindt. Hier kan je buyer persona erg goed bij helpen.

Laten we beginnen met de lijst met manieren om meer bezoekers op je website te krijgen.

 

#1 Maak Social Media kanalen aan

Gebruik niet slechts één kanaal maar kies voor meerdere social media kanalen waar de doelgroep zich bevindt. Deel op deze social media platformen content met een link naar een landingspagina.

 

#2 Gebruik Social Media share buttons

Om meer verkeer te genereren kunnen ook de bezoekers van je website je helpen. Door social media share buttons te plaatsen bij je content kunnen bezoekers jouw pagina ook eenvoudig delen met andere personen.

 

#3 Click to Tweet

Een vrij nieuwe manier van het delen van content via social media is Clicktotweet.com. Met Clicktotweet.com kan je namelijk aparte onderdelen van de content van je pagina laten delen door bezoekers. Zo help je bezoekers te kiezen wat ze willen delen en doordat het makkelijker is zal het ook meer gebeuren.

 

#4 Zoekmachine optimalisatie

Google kennen we allemaal maar er zijn meer zoekmachines. Bovenaan bij Google staan levert je echter het meeste verkeer op omdat deze het meeste gebruikt wordt. Door je website en pagina’s te optimaliseren voor zoekmachines zal je vaker gevonden worden en meer traffic genereren voor je website.

 

#5 Email marketing

De bezoekers op je website zou je graag nog eens terugzien. Met de inzet van email marketing kan je mensen die zich geregistreerd hebben voor emails van jou wijzen op je website of de content die je erop zet.

 

#6 Pushberichten

Soms is het achterlaten van een emailadres een te hoge drempel voor een bezoeker. Toch wil je ze op de hoogte houden van de activiteiten op jouw website. Met pushberichten kan je ze deze service bieden zonder dat ze een emailadres hoeven achterlaten.

 

#7 Adverteer op Social Media

Met social media adverteren kan je heel gericht jouw doelgroep bereiken. Hierdoor betaal je niet voor mensen die jouw boodschap niet relevant vinden. Ga gericht te werk en adverteer op social media om meer bezoekers naar je website te trekken.

 

#8 Podcast

Ja, podcasts. Die zag je niet aankomen he. Wanneer je een podcast maakt dan heb je ook een beschrijving of side notes. Gebruik deze om een link op te nemen naar jouw website. Willen de luisteraars meer weten? Dan komen ze naar jouw website. Wees slim, ga ook eens te gast in andere podcasts om een nieuw publiek te bereiken.

 

#9 Remarketing

Een andere manier om bezoekers die je website eerder bezocht hebben nogmaals te bereiken kan je remarketing inzetten. Hiermee kan je bezoekers van jouw website of van een bepaalde pagina een advertentie laten zien die hen aanspreekt om nogmaals jouw website te bezoeken.

 

#10 Affiliate marketing

Met affiliate marketing ga je aan de slag met zogeheten publishers. Dit zijn websites die een link naar jouw website opnemen en afgerekend worden voor resultaat. Denk aan betalen per klik, per lead of per verkocht product.

 

#11 Tekstlink op de website van vakbladen of kranten

Wist je dat je ook een tekstlink kan kopen op de meeste websites van uitgeverijen? Bijvoorbeeld de Telegraaf, Cobouw of de Margriet. Zit je doelgroep er? Dan kan het een manier zijn om traffic te genereren naar je website. Er bestaat een vermoeden dat dit ook helpt voor linkbuilding.

 

#12 Social Media profiel

Naast het delen van content op je social media kanalen heb je natuurlijk ook een profiel of bedrijfspagina. Een link hierop plaatsen is zo gepiept. Waarom zou je het niet doen?

 

#13 LinkedIn Groups

Binnen LinkedIn zijn er groepen waar vakgenoten elkaar opzoeken. Heb jij interessante content voor deze doelgroep? Deel dit dan in de groep en eindig met ‘meer weten?’ en voeg de link naar jouw website toe.

 

#14 Facebook Groepen

In Facebook groepen wordt er nogal wat gediscussieerd over diverse onderwerpen. Hier kan jij een nuttige bijdrage leveren met uiteraard een link naar jouw website voor meer informatie.

 

#15 Geef antwoord op vragen

Er zijn een aantal websites waar mensen vragen stellen die andere beantwoorden. Denk aan prikborden van Startpagina bijvoorbeeld. Hier kan je antwoord geven met een link naar de bron bijvoorbeeld. Toevallig is die bron jouw website.

 

#16 Kamer van Koophandel

Op de website van de Kamer van Koophandel staan alle bedrijven van Nederland. Heb jij een bedrijf? Neem dan een link op in jouw bedrijfsprofiel en alle bezoekers die erop klikken zijn weer meer bezoekers voor jouw website.

 

#17 Telefoongids

Ken je ze nog? Die grote telefoonboeken die iedereen in huis had. Die staan nu online. Ook hier kan jij als bedrijf zijnde een link opnemen naar jouw website. Gratis en voor niets.

 

#18 Wikipedia

Ben je een groot bedrijf of heb je waardevolle content op jouw website staan? Dan kan Wikipedia jou wellicht helpen aan meer traffic.

 

#19 Ga gastbloggen

Gastbloggen is een manier om meer links naar jouw website te plaatsen. Met gastbloggen ga je namelijk op een andere website je verhaal doen. In de content die je schrijft of anders in het profiel van de gastblogger neem je een link op naar jouw website.

 

#20 Pinned posts

Op social media kan je een pinned post plaatsen bovenaan je pagina. Dit is het eerste bericht dat bezoekers zullen zien. Neem hierin een link op naar je website om meer traffic te genereren.

 

#21 Beantwoord vragen op forums

Forums zijn een plek waar mensen elkaar vinden en onder andere om hulp vragen. Beantwoord vragen en verwijs voor meer informatie naar pagina’s op jouw website.

 

#22 Reageer onder blogs van anderen

Op veel blogs worden vragen gesteld onder artikelen. Toch zie je vaak dat deze vragen onbeantwoord blijven. Neem de rol op je om vragen te beantwoorden en ook hier is er weer ruimte voor het plaatsen van een link.

 

#23 Laat je werknemers voor je werken

Jij communiceert vanuit jouw bedrijfsprofiel op social media, maar jouw werknemers hebben ook hun eigen profielen. Vraag of ze bereid zijn om jouw content te delen zodat je nieuwe publieken kan bereiken om traffic te genereren.

 

#24 Evenementenkalenders

Organiseer je een evenement of een webinar? Vermeld deze informatie dan op diverse online evenementenkalenders. Geïnteresseerde mensen zullen klikken op jouw link om meer informatie te weten te komen over jouw evenement.

 

#25 Google Images

Op je website gebruik je afbeeldingen. Optimaliseer je afbeeldingen zodat ze hoog scoren in de zoekmachine voor afbeeldingen. Wanneer mensen op afbeeldingen zoeken komen ze wellicht op jouw website terecht.

 

#26 Vragen mag

Heb je een geweldig artikel geschreven of mooie infographic gemaakt? Vraag dan via email of websites voor wie het onderwerp interessant is een link naar jouw content willen delen via social media.

 

#27 Als je dan toch bezig bent…

Vraag dan meteen een link vanaf hun website naar die van jou.

 

#28 Startpagina’s

Ze bestaan nog steeds, startpagina’s. Dat ze nog bestaan betekent dat er ook nog steeds mensen op komen. Dien een verzoek in voor een link. Wie weet wordt je beloond met meer traffic naar jouw website.

 

#29 Emailhandtekening

Waarschijnlijk verstuur je dagelijks vele emails. Zou het niet fijn zijn als hier een link naar je website in stond? Plaats deze in je emailhandtekening en er staat een link naar je website in elke email die je stuurt.

 

#30 Google MyBusiness account

Op Google kan je je bedrijf kenbaar maken. Doe dit dan ook. Dat geeft de mogelijkheid aan bezoekers en klanten om een review te schrijven maar je hebt ook de mogelijkheid om een link te plaatsen naar jouw website. Hiermee kan je traffic genereren naar jouw website, en dit is goed voor lokale SEO.

 

#31 Lid van een branchevereniging

Wanneer je lid bent van een branchevereniging dan zijn ze daar vaak trots op. Hebben ze al een link naar jouw website geplaatst?

 

#32 Onafhankelijke social media accounts

Maak een Twitter kanaal of een Facebook kanaal die niet gelieerd is aan jouw eigen bedrijf. Publiceer op dit kanaal content van verschillende websites. Ook dat van jouw eigen website, maar dan net even wat meer of vaker. Onafhankelijk met een voordeel. Dit kan je via RSS feeds automatiseren. Zo kost het nauwelijks tijd en kan het je nog steeds zichtbaarheid en traffic naar jouw website opleveren.

 

#33 Bedrijvengids

Diverse websites, van vakbladen bijvoorbeeld, hebben een bedrijvengids. Hier kan je in sommige gevallen gratis in komen. Als het gratis is, waarom niet? Traffic genereren kan met de hulp van verschillende kanalen.

 

#34 Youtube en Vimeo

De videoplatformen worden vaak ingezet om video’s te publiceren. In de ruimte voor beschrijving is er ook plek voor tekst. Gooi hier meteen een link bij naar je website.

 

#35 Persberichten

Verstuur persberichten naar uitgeverijen die interessant zijn voor jouw regio of vakgebied. Dit kan een vakblad zijn of een regionale krant. Als ze je publiceren kan dit meer traffic genereren naar je website.

 

#36 Webinars

Neem plaats aan tafel tijdens een webinar. Vaak is er ruimte voor een biografie. Mooie plek voor een link naar jouw website. Voordeel is dat de organisator ook vaak extra aandacht genereert voor het webinar om voldoende kijkers te krijgen.

 

#37 Spreken op een evenement

Als spreker op een congres, seminar of evenement schrijf je ook vaak een bio. Neem je de link mee?

 

#38 Kom op de radio

Op veel radiozenders zijn er ook praatprogramma’s. Wie weet kan je hierbij een keer aanschuiven. Noem dan meteen je website even.

 

#39 Stel een prijs beschikbaar

Op de radio verloten ze ook vaak prijzen. In ruil voor sponsoring van de prijzen kunnen zij jouw website even noemen op de radio.

 

#40 Talkshows

Radio is leuk, maar televisie is natuurlijk veel beter. Ben jij een expert in een bepaalde sector? Probeer dan aan te schuiven bij praatprogamma’s. Let je op je websitetraffic?

 

#41 Interview experts uit jouw markt

In jouw vakgebied zijn er vast wel experts. Als je deze kan interviewen voor een artikel op jouw website vergroot je de kans dat deze experts jouw pagina gaan delen op social media. Dat levert je meer traffic op. Zij hebben immers een groot bereik.

 

#42 RSS feed

Je hoort het misschien niet zo vaak meer als vroeger maar via een RSS feed kan je ook nog steeds traffic genereren voor je website.

 

#42 Influencer marketing

Zet influencers in om je bereik te vergroten. Met influencer marketing kan je alle kanten op maar laat ze bijvoorbeeld hun volgers vragen om te googlen naar een zoekterm waar jij bovenaan staat. Of misschien zelfs wel je bedrijfsnaam als je er een leuk verhaal omheen kan breien.

 

#43 Google Shopping

Verkoop je producten in een webshop? Ooit weleens gedacht aan Google Shopping? Ook dit levert je traffic op voor je website.

 

#44 Internationaal? Reddit

Richt je je op een groter deel van de wereld dan Nederland? Dan kan Reddit wel eens interessant voor je zijn. Op dit platform kan je een ‘Ask me anything’ topic starten.

 

#45 SlideShare

Jawel, SlideShare kan je ook helpen traffic genereren. Zet een supergave presentatie op SlideShare.

 

#46 Slack

Met Slack communiceren steeds meer mensen met elkaar. Ga in op inhoudelijke discussies en onderbouw je verhaal met bronnen. De bron? Een link naar jouw website. BAM!

 

#47 Whatsapp profiel

Ok, hier ga je geen miljoenen bezoekers mee binnenhalen maar het is gratis. In je profiel op Whatsapp kun je een tekstje plaatsen. Kies ervoor om een link naar je website te plaatsen.

 

#48 Whatsapp Update

Ja, er is nog een manier om met Whatsapp traffic te genereren. Ken je de updates? Hier kan je foto’s kwijt. Een korte url kan je hier wel in posten als foto. Waarom niet een keer proberen? Als het nieuwsgierig genoeg maakt heb je er zo weer een paar bezoekers bij.

 

#49 Skype Status

Ja, ook Skype heeft een profiel. Zet in je Skype Status een link naar jouw website en begin traffic te genereren.

 

#50 Adverteer in nieuwsbrieven

Nieuwswebsites en websites van vakbladen hebben vaak een nieuwsbrief. Hier kan je in adverteren. Dit kan je wat verkeer opleveren.

 

#51 Banners

Banners zijn voornamelijk voor het vergroten van je naamsbekendheid maar wie weet kan je ergens een goedkope deal op de kop tikken. Plaats banners op relevante plekken en ga op zoek naar de kliks naar jouw website.

 

#52 QR codes en visitekaartjes

Iedereen heeft visitekaartjes toch? Waarom staat er geen QR code op jouw visitekaartje eigenlijk? Het helpt mensen sneller naar jouw website toe. En sinds kort kan je dit ook met NFC bereiken. Dit werkt hetzelfde voor contactloos betalen met je telefoon bij een pinautomaat.

 

#53 Bushokjes

Ook in bushokjes is het gebruik van een QR code handig om bezoekers naar je website te leiden. Ik zeg doen.

 

#54 Schrijf een maandelijkse gastcolumn

Ben je een expert? Waarom schrijf je dan geen gastcolumn op de website van jouw branche? Kans voor linkjes. En denk ook eens aan de lokale krant.

 

#55 Youtube adverteren

Ja, ik vind Youtube eigenlijk wel een social media kanaal maar toch ligt ik hem even uit. Youtube adverteren is nog goed betaalbaar. Er is nog weinig concurrentie. Adverteer op Youtube en krijg meer traffic.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Online Marketing Scan?

Ja, ik wil vrijblijvend een gratis scan ontvangen van mijn website om meer klanten uit mijn website te halen.

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Pin It on Pinterest

Share This