2 onmisbare Facebook restaurant tips
Restaurants zetten graag Facebook in. Dat is geen geheim. Het levert succes op. Dat kan niet anders. Dus zit je wel te wachten op een Facebook tip voor jouw restaurant? Social media is een kans voor restaurant marketing maar ik heb één vraag voor jou als restauranteigenaar.
Haal jij alles uit Facebook voor jouw restaurant of wil je een gouden tip hebben?
Dé Facebook tip voor jouw restaurant
Je kan alle kanten op met Facebook voor jouw restaurant. Toch is er één tip die ik je niet mag ontzeggen. Deze tip levert je echt nieuwe reserveringen op en dat is toch wat het doel is van restaurant marketing?
Het geheim van Facebook marketing voor restaurants
Op het juiste moment de juiste boodschap aanbieden aan de juiste persoon. Dat is de heilige graal van online marketing. Met Facebook kan je op het juiste moment potentiële nieuwe gasten bereiken.
Het levert je elke dag nieuwe gasten op in jouw restaurant en alleen maar omdat ze een reden hebben om uit eten te gaan.
Een verjaardag vier je vaak met een etentje
Met Facebook adverteren kan je jouw marketing campagnes richten op een geselecteerde groep mensen die het meest interessant zijn. Dit zorgt voor gasten die niet alleen komen maar met een gezelschap van gemiddeld 4 personen. Extra omzet dus en iedere dag is er wel iemand jarig in jouw regio.
Dit is dus het geheim van de kansen die Facebook aan restaurants biedt.
Facebook campagne instellen
Wat je gaat doen is een Facebook campagne instellen. Je kiest een locatie van 10 kilometer vanaf jouw restaurant en target verder door mensen te selecteren die binnen een week jarig zijn.
Deze mensen laat je een advertentie zien die hen aanbiedt om gratis te komen eten in jouw restaurant. Dit aanbod is alleen voor de persoon die jarig is. Alle andere gasten moeten uiteraard wel betalen voor hun gerecht.
Misschien vind je dit nogal een risico. Dan kan je overwegen om een speciaal verjaardagsdiner aan te bieden of een gratis dessert. Dit zal uiteraard wel minder reserveringen opleveren maar je houdt wel een grotere marge over.
Zie dit echter niet als een eenmalig bezoek. Een nieuwe gast in jouw restaurant betekent een kans om een nieuwe vaste, trouwe gast te werven. Het enige wat nodig is zijn drie geweldige avonden in jouw restaurant. Lees alles over deze 3 staps techniek in restaurant marketing.
En zo zet je Facebook efficiënt in voor jouw restaurant.
Maar wacht er is meer
Er is een tweede tip met Facebook adverteren die ik je niet wil onthouden. De uitgangssituatie is eigenlijk gelijk als aan de vorige tip. Er is een gelegenheid opkomst die vraagt om een etentje. En daar ga jij gebruik van maken.
Getrouwde mensen vieren hun jubileum vaak met een etentje. Ook deze mensen kan je uitnodigen via Facebook adverteren. Je selecteert weer een regio van 10 kilometer vanaf jouw restaurant. Dit keer kies je echter niet voor mensen die binnenkort jarig zijn maar voor mensen die binnenkort een jubileum vieren.Dit kan je 30 dagen van tevoren targeten.
Het aanbod dat je gaat doen is echter anders dan bij de verjaardag. Bij social media adverteren is relevantie de sleutel tot succes. Een huwelijksjubileum is een romantische aangelegenheid.
Daarom biedt je een romantische avond voor twee. Geen gratis gerecht maar wel een exclusief romantisch diner voor twee. Een speciaal aanbod wat alleen geldig is voor mensen op hun huwelijksdag. Een echt liefdesmenu dus.
Een mooi voorbeeld hiervan om te gebruiken in jouw advertentie is een deel van dit filmpje. Dat maak je natuurlijk na met een verbeterd recept in jouw eigen restaurant. Zo trek je de aandacht en weten ze meteen dat het een speciale avond wordt.
Meer Facebook marketing voor restaurants
Mooie Facebook campagnes voor jouw restaurant om direct mee te beginnen. Wil je meer van dit soort succesvolle Facebook marketing campagnes inzetten? Dan kan je contact met mij opnemen om vrijblijvend te sparren over nieuwe ideeën.
Over de auteur
Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -