Promotie van je website, 10 tips

Anno 2018 zijn er ruim 5,8 miljoen .nl domeinnamen geregistreerd. Er is dus keuze genoeg, maar hoe val jij nu op tussen al die websites? Promotie van je website is daarbij essentieel. Ook al heb je de mooiste website van de hele wereld als er niemand op terecht komt dan zal het je geen klanten opleveren.

Promotie gaat dus om het krijgen van meer bezoekers naar je website. Het doel van deze bezoekers is uiteraard om hier klanten van te maken. Dat betekent dat je website moet beschikken over een duidelijke strategie.

 

10 tips om je website te promoten

Met onderstaande tips kan je meer bezoekers naar je website trekken.
Google is zo belangrijk geworden met haar producten dat je er eigenlijk niet omheen kan.

Dit zijn de 10 tips om jouw website te promoten:

  1. Social Media
  2. Zoekmachines
  3. Google Adwords
  4. Banners
  5. Persberichten
  6. Maak een Google Business account aan
  7. Zet je website op je auto
  8. Verkoopplatforms
  9. Vergelijkingswebsites
  10. Veilingwebsites

#1 Social Media

Maak pagina’s aan op social media platformen waar je doelgroep zich bevindt. Denk aan LinkedIn voor B2B marketing of Instagram voor de jeugd. Produceer je veel actualiteiten dan is Twitter misschien het beste platform voor jou. Vergeet ook Facebook, Pinterest en Snapchat niet om te overwegen.

Met een pagina alleen ben je er natuurlijk niet. Publiceer regelmatig content of zet betaalde promotie campagnes in om je doelgroep te bereiken.

 

#2 Zoekmachines

De meeste Nederlanders gebruiken Google als zoekmachine om nieuwe producten, oplossingen of informatie te vinden. Door je website pagina’s te optimaliseren voor zoekmachines kan je veel bezoekers naar je toe trekken. Ook wel bekend als SEO.

 

#3 Google Adwords

Lukt het niet om hoog te scoren in de zoekmachines? Dan heeft Google ook een oplossing om daar per direct verandering in te brengen. Google Adwords, inmiddels van naam veranderd naar Google Ads, is een programma waarmee je advertenties kan kopen in de zoekresultaten.

 

#4 Banners

Vaak wordt gezegd dat als je aan online marketing wilt doen dat je banners moet inzetten. Het is een makkelijke en snelle manier, maar om bezoekers te trekken zijn er betere manieren. Banners zijn visueel en hebben een gemiddelde CTR van 0,2%. Reken maar uit, dat valt reuze mee om meer bezoekers naar je website te krijgen. Banners kan je het beste inzetten om naamsbekendheid te genereren. Doe dit echter alleen als je voldoende budget hebt om daadwerkelijk een grote impact te maken.

 

#5 Persberichten

Verspreidt een persbericht over de lancering van je website onder de redacties van regionale of landelijke media. Afhankelijk van waar de doelgroep zich bevindt. Ook als je ander belangrijk nieuws hebt of een evenement organiseert stel dan wederom een persbericht op. Als media je bericht oppakken dan kom je op die manier onder de aandacht.

 

#6 Maak een Google Business account aan

Zet jezelf letterlijk op de kaart door een Google Business account aan te maken. Bezoekers kunnen je op die manier vinden, maar ook je website is op die manier bereikbaar. Dit helpt je overigens ook bij lokale seo.

 

#7 Zet je website op je auto

Je rijd met jouw auto af en aan. Heb je je weleens gerealiseerd hoeveel mensen je dan tegenkomt? Je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Zet daarom de naam van je website op je auto.

 

#8 Verkoopplatforms

Verkoop je producten in een webshop? Denk dan ook eens aan een verkoopplatform als Marktplaats om je producten op te plaatsen.

 

#9 Vergelijkingswebsites

Voor heel veel branches zijn er tegenwoordig vergelijkingssites. Bekijk de mogelijkheden om hier tussen te staan.

 

#10 Veilingwebsites

Als laatste kan je ook nog denken aan veilingwebsites. Groupon, Vakantieveilingen, Socialdeal.nl, het zijn maar enkele voorbeelden van veilingwebsites waar je je producten zou kunnen verkopen.

Doe de online marketing scan

Over de auteur

Deze blog is geschreven door de eigenaar van Marketing Outlaws. Hij is al ruim 15 jaar actief in de mediasector en kent de klappen van de zweep. Heeft ruim 100 websites opgezet en ondersteunt jaarlijkse vele klanten met advies over online marketing. Heeft diverse opleidingen en cursussen afgerond en certificaten behaald. Onder andere van Google en Nima. Het doel van elke online marketing inspanning is gericht op omzetgroei. Gamertag - Illegal Muffin -

Meer over de eigenaar

Doe de online marketing scan

Gratis Online Marketing Scan?

Ja, ik wil vrijblijvend een gratis scan ontvangen van mijn website om meer klanten uit mijn website te halen.

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten

Pin It on Pinterest

Share This